مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

شهر قزوین ۴۵۰ هکتار بافت فرسوده دارد

عصر ساختمان:مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: از یک هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده استان ۴۵۰ هکتار در شهر قزوین قرار دارد.

شهر قزوین ۴۵۰ هکتار بافت فرسوده دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس، محسن اسماعیلی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان قزوین، اظهار کرد: در دولت جدید سند ملی راهبردی احیا، بازسازی و نوسازی محدوده‌ها و بافت‌های ناکارآمد تهیه شد که بر اساس آن تشکیل مجموعه‌ای با نام ستاد بازآفرینی محدوده‌ها و محله‌های قدیمی در دستور کار قرار گرفت و کار خود را آغاز کرد.

    وی با اشاره به اینکه جلسات استانی این ستاد به ریاست استاندار تشکیل می‌شود، بیان کرد: اهداف اصلی این ستاد استفاده از توانمندی‌های درونی بافت است تا بتوان با ارزش‌گذاری در این بافت‌ها، افزایش کیفیت زندگی و بازیابی هویتی در این محلات فضای شهری را بهبود بخشیده و رضایتمندی مردمی که در این بافت‌ها ساکن هستند را جلب کرد.

    مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه از یک هزار و 300 هکتار بافت فرسوده استان 450 هکتار در شهر قزوین وجود دارد، افزود: باز آفرینی و بهسازی در این بافت‌ها، بستگی به مشارکت همه دستگاه‌های مربوط و همچنین جلب مشارکت عموم مردم خواهد داشت.

    وی با اشاره به تأکید استاندار قزوین مبنی بر برگزاری منظم جلسات ستاد بازآفرینی عنوان کرد: برگزاری این جلسات می‌تواند به کاهش مشکلات اجتماعی بافت‌های هدف کمک کرده و حرکت ما را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تسریع کند.

    بافت‌های ناکارآمد بیشترین خسارت را در مواقع بحران می‌بیند

    علی موسوی فرماندار قزوین که ریاست جلسه را عهده‌دار بود عنوان کرد: بیشترین خسارت‌ها در هنگام بحران و حوادث طبیعی مانند زلزله متوجه همین بافت‌های ناکارآمد در شهرها خواهد بود.

    موسوی گفت: دولت در نظر دارد با برنامه‌ریزی و فعال کردن این ستاد، بافت‌های ناکارآمد شهری را از دل شهر‌ها بیرون سازد؛ امیدواریم با فعال‌سازی این ستاد مشکلات این مناطق و ناحیه‌ها را برطرف کنیم.

    رافع ناصری‌فر رئیس اداره عمران و بهسازی شهری نیز در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: در این جلسه که به ریاست فرماندار قزوین برگزار شد موضوعاتی مرتبط با بحث‌های مربوط در شهرستان قزوین مورد بررسی قرار گرفت.

    ناصری‌فر عنوان کرد: از اهم این مباحث طرح بازآفرینی شهر اقبالیه و محله هادی‌آباد شهر قزوین بود که با حضور مشاور طرح و اعضای حاضر در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و موارد مهم این جلسه تأکید بر تشکیل جلسات ماهانه ستاد، راه‌اندازی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی و ارائه برنامه‌های در دست اقدام و قابل اجرا در محلات هدف است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی