مدیران خودروعصر اعتبار

هشدار یک مسئول:

مصرف بی رویه ضدیخ های بی کیفیت بتن در سازه های لرستان

عصر ساختمان:عضو ایرانی موسسه بین المللی ترمیم بتن icri نسبت به مصرف بی رویه ضدیخ های بی کیفیت بتن در سازه های عمرانی لرستان هشدار داد!

مصرف بی رویه ضدیخ های بی کیفیت بتن در سازه های لرستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از کاسیت، علیرضا مقسمی گفت: با کمال تاسف و بدلیل نظارت ضعیف بر مراحل بتن ریزی ساختمان ها، آموزش غلط و یا عدم آموزش مجریان و مهندسان فعال در امور ساختمان سازی شاهد مصرف ضدیخ های ارزان قیمت با ترکیبات کلروری در سطح پروژه های شهری هستیم.
    وی تاکید کرد: مصرف آب نمک بعنوان ضدیخ در بتن موجب خوردگی شدید میلگردهای بتن مسلح شده و نیز باعث واکنش مخرب در بتن و پوکی آن می شود.
    مشاور بتن معاون عمرانی استاندار لرستان افزود:ضدیخ بتن در حقیقت یک زودگیر کننده بوده که با واکنش گرمازا در بتن سرعت گیرش اولیه را افزایش می دهد.ضمن اینکه باید توجه داشت ضدیخ های بتن مرغوب ممکن است به تنهایی در دماهای پایین یخ بزنند زیرا بر مبنای نیترات هستند.
    مقسمی گفت:علت واقعی اینکه برخی ضدیخ های ارزان قیمت موجود در بازار در دمای پایین یخ نمی زنند اینست که آنها با پایه نمک تولید شده و مقداری الکل برای جلوگیری از یخ زدگی به آن اضافه شده است که برای بتن بسیار خطرناک بوده و خسارات جبران ناپذیری ایجاد می کنند.
    دبیرعلمی کمیته بتن استان گفت:مصرف کنندگان محترم می توانند با بررسی وزن مخصوص ضدیخ خریداری شده نسبت به پایه نیترات بودن آن اطمینان حاصل کنند چراکه بطور معمول در یک گالن20لیتری بخاطر وزن مخصوص بالاتر ضدیخ های پایه نیترات حدود22تا 23کیلوگرم ضدیخ جا می گیرد ولی این مقدار در ضدیخ های نمکی حدود همان20کیلوگرم است.ضد یخ بتن پایه نیترات تلخ مزه است اما ضدیخ های نمکی طبیعتا شور هستند!
    مقسمی همچنین تاکید کرد:مهندسین ناظر موظف به کنترل و دقت بر تهیه مصالح با کیفیت خصوصا مواد افزودنی بتن در بتن ریزی های تحت نظارت هستند و کمیته فنی بتن استان که مستقر در دفتر فنی استانداری و تحت حمایت معاونت عمرانی و مدیرکل دفتر فنی استانداری فعالیت می کند، آماده ارایه هرگونه مشاوره فنی در این خصوص به آنها می باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو