مدیران خودروعصر اعتبار

ایرانی‌ها، همچنان بزرگترین خریداران ملک در ترکیه

عصر ساختمان-در شش ماهه نخست امسال اتباع ایرانی بیشترین خرید ملک در ترکیه را در مقایسه با دیگر اتباع خارجی داشته اند.

ایرانی‌ها، همچنان بزرگترین خریداران ملک در ترکیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، به دنبال شیوع کرونا در ترکیه،  تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه کاهش داشته است؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور،  در شش ماهه نخست امسال، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد کاهش داشته و به 14 هزار و 262 واحد رسیده است. استانبول محبوب ترین شهر برای خرید خانه توسط اتباع خارجی بوده و طی این مدت 6902 مورد از کل معاملات مسکن صورت گرفته توسط اتباع خارجی مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول نیز شهرهای آنتالیا با 2708 مورد و آنکارا با 964 مورد، محبوب ترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه توسط اتباع خارجی بوده اند.

    به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید 2628 واحد خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها، چینی ها، آذربایجانی ها روس ها در رده های بعدی قرار گرفته اند.

    در شش ماه نخست امسال 624 هزار و 769 مورد انتقال ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 23.5 درصد افزایش پیدا کرده است. 447 و 302 خانه از خانه های فوق نوساز بوده اند.

    استانبول کماکان اصلی‌ترین مقصد خرید ملک در ترکیه  بوده است؛ به گونه ای که 106 هزار و 311 واحد از کلخانه‌های خریداری شده، مربوط به استانبول بوده است. پس از این شهر، آنکارا با 69 هزار و 78 واحد و ازمیر با 39 هزار و 331 واحد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

    یک معامله گر مسکن ترک گفت: انتظار می رود امسال شاهد جهش چندانی در خرید خانه در ترکیه به ویژه توسط اتباع خارجی نباشیم اما باید توجه داشت که در شرایط رکود، قیمت ها در پایین ترین سطح ممکن قرار می گیرد و این برای خریداران واقعی یک فرصت طلایی خواهد بود. 

    طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش 250 هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند.  از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار