مدیران خودروعصر اعتبار

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی از کسانی که دنبال خانه اجاره‌ای بودند...

عصر ساختمان- چندی قبل کلاه برداری با در دست داشتن یک پروانه کسب سرقتی وارد بوشهر شد و با اجاره یک واحد صنفی و ارسال آگهی های وسوسه انگیز در اپلیکیشن ها و فضاهای رسانه ای و گروه های اجتماعی مشتری های زیادی را جذب کرد....

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی از کسانی که دنبال خانه اجاره‌ای بودند...
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، او با ایجاد وسوسه برای افرادی که در بوشهر به دنبال خانه اجاره ای بودند آنها را به یک خانه مبله می برد و می گفت خانه مورد نظر را می تواند با مبلغ 30 الی 50 میلیون تومان برای آنها رهن کند!

    مشتری ها هم با اعتماد بی جا به این فرد و پرداخت هزینه به او جیبشان خالی میشد.

    برآوردها حاکی است این فرد در کوتاه ترین زمان ممکن (حدود ده روز) بیش از 500 میلیون تومان پول مردم را برداشته و از بوشهر خارج شده است، الان هم مردمی بیچاره مانده اند که حتی پول پیش اجاره بهای یک خانه را ندارند.

    خریداران نباید در بنگاه معاملات ملکی با کسی رودربایستی کنند

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک و نمایشگاه داران اتومبیل شهرستان بوشهر با تایید این کلاهبرداری گفت: مستاجران و خریداران واحدهای مسکونی، اداری و تجاری به هیچ وجه هیچ مبلغی به جز حق الزحمه بنگاه را از طریق دستگاه کارتخوان واحد صنفی نپردازند. پرداخت هر وجهی تحت عنوان پیش پرداخت یا هر عنوان دیگری به جز حق الزحمه بنگاه غیرقانونی است.

    احسان آستانه افزود: مستاجران و خریداران واحدهای اداری، تجاری و مسکونی هیچ قرارداد یا نوشته ای را در بنگاه املاک نخوانده امضا نکنند. چون جهل به قانون نافی مسئولیت آنها نیست. اقدام دیگر که باید مدنظر قرار بگیرد این است که خریداران به هیچ وجه نباید در بنگاه معاملات ملکی با کسی رودربایستی کنند. رودربایستی کردن می تواند به قیمت متضرر شدن فرد تمام شود.

    وی تاکید کرد: هرگونه معامله‌ای باید با رعایت تمام جوانب صورت بگیرد به همین دلیل طرفین معامله نباید به هیچ کس اعتماد کنند.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک و نمایشگاه داران اتومبیل شهرستان بوشهر اظهار کرد: طرفین معامله به خصوص خریداران یا مستاجران باید حتما پروانه کسب بنگاه املاک را مشاهده کرده و از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنند. در این زمینه اتحادیه صنفی آماده همکاری با کلیه شهروندان است. مشاوران املاک نیز باید پروانه خود را در محل دید مشتریان نصب کنند. از مردم نیز می خواهیم که برای اطمینان از معتبر بودن بنگاه های مشاور املاک با شماره 07733330874 تماس بگیرند.

    شناسایی 21 بنگاه مشاور املاک بدون پروانه در بوشهر

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر، آستانه ضمن اشاره به شناسایی 21 بنگاه مشاور املاک بدون پروانه در بوشهر گفت: در آخرین بازرسی این اتحادیه در 18 تیرماه، 21 مشاور املاک فاقد پروانه در بوشهر شناسایی و به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی شده اند. طبق قانون مهلت ده روزه برای مراجعه متصدیان این مغازه ها تعیین شده که اگر در این زمان برای دریافت پروانه اقدام نکنند، محل فعالیت شان پلمب می شود.

    به گفته رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان بوشهر 90 درصد بنگاه های املاکِ بدون پروانه، برای اخذ پروانه کسب و قانونی کردن فعالیتشان به اتحادیه مراجعه داشته اند، اما انتظار می رود اداره اماکن نیروی انتظامی مامورینی در اختیار اتحادیه قرار دهد که در زمان بازرسی و مشاهده این مغازه ها، اقدامات قانونی تسریع شود، نه اینکه برخی افراد در مهلت تعیین شده به کلاهبرداری و فعالیت غیرقانونی پرداخته و پس از آن متواری شوند.

    وی خواستار همکاری شبکه بانکی در خصوص مشاوران املاک بدون پروانه شد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با گرفتن تعهد، بانک ها به این مغازه ها دستگاه کارتخوان می دهند که این امر زمینه ساز برخی تخلفات می شود و انتظار می رود فقط زمانی که پروانه کسب گرفتند کارتخوان در اختیار ایشان قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار