مدیران خودروعصر اعتبار

شرایط دریافت کمک هزینه مسکن مددجویان بهزیستی اعلام شد

عصر ساختمان- بخشنامه تسهیلات کمک ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا از سوی معاونت مشارکت های مردمی، موسسات غیردولتی، توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی، به مدیران کل بهزیستی استانها در سراسر کشور ابلاغ شد.

شرایط دریافت کمک هزینه مسکن مددجویان بهزیستی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر ذوالفقار یزدان مهر معاون مشارکت های مردمی، موسسات غیردولتی، توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور، با اعلام این خبر گفت: در این بخشنامه از تمامی مدیران کل استانی خواسته شده است تا شرایط و مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به قید فوریت به مستاجرین تحت پوشش بهزیستی در استانها اطلاع داده شود.

    وی افزود: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی؛ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی که مستاجرین واجد شرایط دریافت کمک ودیعه مسکن مصوب ستاد ملی کرونا باشند، از ساعت 10 روز شنبه 4 مردادماه جاری تا ساعت 24 روز پنجشنبه 9 مرداد ماه فرصت دارند تا با ارسال کد ملی خود به شماره پیامکی 300073640 نسبت به ثبت نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

    یزدان مهر گفت:شماره تلفن همراهی که پیامک از طریق آن ارسال می شود، می بایست به نام سرپرست خانوار ثبت شده باشد. همچنین زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات پس از تدوین دستورالعمل مرتبط توسط وزارت راه و شهرسازی و از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس اینترنتی  www.Tem.mrud.ir و بخشنامه بعدی معاونت مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی اعلام خواهد شد.

    معاون مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به شرایط تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن نیز گفت:گروه های مشمول دریافت تسهیلات، کارگران و حقوق بگیران ثابت (با اولویت ازدواج های جدیـد و خانواده های 5 نفره و بیشتر)، مشـمولین تحت پوشـش کمیته امـداد امـام خمینی(ره)، سازمـان بهزیستی کشورو زنان سـرپرست خانوار هستند.

    وی افزود:متقاضیان می بایست شرایط مندرج در ماده1آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن از جمله داشـتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال 1384 به بعد،متاهل یا سـرپرست خانوار بودن و داشتن 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را نیز داشته باشند. 

    معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مبلغ  سقف این تسهیلات  نیز گفت: سقف تسهیلات در شهر تهران 500 میلیون ریال، در سایر کلان شهرها (شامل شهرهای بالای یک میلیون نفر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) 300 میلیون ریال و در سایر شهرها 150 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

    به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، وی با اشاره به نرخ شود این تسهیلات نیز گفت:.نرخ سود تسهیلات، 13 درصد  است که با سررسـید یکساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می شود. همچنین در دوره قرارداد، صرفًا سود تسهیلات از سوی  مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

    گفتنی است براساس اعلام وزارت راه و شـهرسازی،اقسـاط ماهانه تسهیلات 500 میلیون ریالی حـدود 5 میلیون و 400هزار ریال، 300 میلیون ریالی حدود 3 میلیون و 250 هزار ریال و 150 میلیون ریالی در حدود 1 میلیون و 600هزار ریال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار