مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ایجاد بانک زمین گامی در مسیر توسعه سرانه‌های خدماتی

عصر ساختمان- سالاری گفت: شهرداری تهران ملزم است با استفاده از بانک زمین در مسیر توسعه سرانه‌های خدماتی عمل کند.

ایجاد بانک زمین گامی در مسیر توسعه سرانه‌های خدماتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد سالای رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در تشریح جزئیات طرح تفصیلی منطقه 22 تهران که در صحن دویست و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید، گفت: دلیل اصلی تهیه طرح تفصیلی منطقه 22 تهران مغایرت در طرح جامع و طرح تفصیلی بود که در سال 93 احصا شد و بررسی‌ها نشان داد این شکل مغایرت‌ها در طرح تفصیلی به ویژه در منطقه 22 تهران بسیار جدی است.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که منطقه 22 خود باید منطقه‌ای برای فراغت باشد، اما به یکی از مناطق با بارگذاری انبوه بدل شده است، افزود: بارگذاری‌های انبوه در منطقه 22 تهران از میزان فراغت آن کم کرده است.

    سالاری ادامه داد: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در سال 93 شهرداری تهران را ملزم کرد تا طرح تفصیلی منطقه 22 را با رویکرد کاهش جمعیت پذیری تهیه کند که در شورای شهر پنجم این طرح تهیه شد و در شورای عالی شهرسازی نیز به تصویب رسید.

    او بیان کرد: پس از تصویب طرح تفصیلی در شورای عالی شهرسازی لازم بود تا طرح در شورای شهر تهران نیز به تصویب برسد که این اتفاق در جلسه روز یکشنبه (29 تیر ماه) شورای شهر تهران برگزار شد، رخ داد و طرح تفصیلی منطقه 22 به تصویب رسید.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: برای اولین بار طرح تفصیلی منطقه 22 شهرداری تهران بر پایه توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) تهیه شد.

    سالاری با تأکید بر اینکه منطقه 22 شهرداری تهران با داشتن اراضی با مقیاس بزرگ، از باب سرانه‌های خدماتی محروم است، ادامه داد: مهم‌ترین عامل در محرومیت منطقه 22 تهران در سرانه‌های خدماتی، بارگذاری‌های انبوه در این منطقه است.

    او با اشاره به ایجاد بانک زمین خدمات بیان کرد: در طرح تفصیلی، منطقه 22 شهرداری تهران ملزم شده است هر گونه عواید و درآمد در منطقه را در بانکی با عنوان بانک زمین خدمات عمومی جمع کند تا به وسیله آن بتواند تنها در حوزه توسعه سرانه‌های خدماتی و عمومی عمل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو