مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن صنفی ساختمان :

مسکن گران می شود یا ارزان؟

عصر ساختمان:با توجه به کاهش قیمت مصالح و نا متعادل بودن وضعیت عرضه و تقاضا در بازار مسکن به نظر می رسد که قیمت مسکن با کاهش رو به رو خواهد شد.

مسکن گران می شود یا ارزان؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اتاق خبر، دبیر انجمن صنفی ساختمان  پیشبینی کرد که قیمت مسکن کاهش خواهد داشت.

    احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن و دبیر انجمن صنفی ساختمان در گفت و گو با اتاق خبر با اشاره به کاهش نرخ تورم و تک رقمی شدن آن گفت: علت اصلی کاهش قیمت مسکن در کشور را می توان در میزان عرضه و تقاضا در این بخش جستجو کرد. به علت نامتعادل بودن وضعیت عرضه و تقاضا در کشور شاهد این امر هستیم که عرضه در این بخش بیش از تقاضا است. در عین حال با توجه به اینکه بر اساس آمار با تورم تک رقمی مواجه هستیم به نظر من امکان افزایش قیمت در بازار مسکن وجود ندارد و با کاهش قیمت مسکن روبه رو خواهیم شد.

    سرحدی گفت: صنعت ساختمان سازی کشور در حال حاضر با رکود شدیدی روبه رو است و همین امر باعث شده که قیمت مصالح ساختمانی با کاهش قیمت نسبت به چند سال پیش  رو به رو شود. بنابراین در ظاهر شرایط برای سرمایه گذاری افراد در این بخش فراهم شده اما به دلیل اینکه در این بخش با انباشت تولید مواجه هستیم تا زمانی که ساختمان ها و مسکن های ساخته شده در سال های گذشته به فروش نرود و همچنان بدون مشتری باقی بماند شاهد سرمایه گذاری های جدید و در نتیجه ساخت و ساز نخواهیم بود.

    این کارشناس مسکن با اشاره به افزایش دریافت پروانه های ساخت و ساز از سوی شهرداری گفت: علیرغم رکودی که در بخش ساخت و ساز وجود دارد در ابتدای سال 95 و بعد از اعلام اعطای وام مسکن به متقاضیان شاهد افزایش درخواست پروانه ساخت از سوی فعالان بازار مسکن بوده ایم اما این روند ادامه نیافت و بعد از ماه اردیبهشت دوباره وضعیت بازار مسکن و صنعت ساخت و ساز در کشور به حالت اول برگشت.

    دبیر انجمن صنفی ساختمان با اعلام وجود 2 میلیون واحد خالی در شهر تهران گفت در صورتی که سیاست های بخش مسکن باعث تحریک  تقاضا شود تا افراد بتوانند وارد بازار خرید مسکن شوند می توان به رونق این بازار امیدوار بود. اما در شرایط فعلی نشانه ای مبتنی بر خروج از رکود و رونق بازار مسکن مشاهده نمی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو