مدیران خودروعصر اعتبار

رونق دادن به بخش مسکن، از برنامه های مهم دولت است

عصر ساختمان:مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: رونق بخشی به مسکن از برنامه های مهم دولت در سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

رونق دادن به بخش مسکن، از برنامه های مهم دولت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، کلیم الله وثوقی شامگاه شنبه در نشست به دستگاه های متولی بخش مسکن استان زنجان، افزود: یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی که بنا بود دولت در حوزه وزارت راه و شهرسازی اعلام کند، رونق بخشی به مسکن بود.
    وی یادآورشد: در این زمینه دولت، بانک مسکن را به عنوان یک بانک توسعه ای متولی تحرک بخشی به بازار مسکن کرده است.
    وثوقی اظهار کرد: بانک مسکن بر اساس برنامه ریزی های دولت، باید اقدام به پرداخت تسهیلات در قالب طرح های مختلف کند تا به این طریق بتواند حوزه خرید و فروش و ساخت و ساز مسکن را رونق بخشد.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طی سال 94 نسبت به سال 93، از نظر مترمربع در پروانه ساخت صادر شده، کاهش وجود داشت در حالی که از نظر تعداد پروانه صادر شده کمابیش ثابت بود.
    وی خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده وقوع ساخت و سازهای متوسط مقیاس در سطح این استان بوده و در مقابل ساخت و ساز با متراژ بالا متوقف شده است.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: با توجه به نقشی که بانک مسکن در خروج از رکود مسکن دارد، باید از فرصت های ایجاد شده در آن بهره برداری کرد.
    ابوالفضل عباسچیان ادامه داد: 13 درصد اشتغال کشور و 33 درصد هزینه های خانوار مربوط به بخش مسکن است.
    وی اضافه کرد: به نظر می رسد تسهیلات اعطایی را برای مصرف کننده نهایی اختصاص داد و اقدام به ساماندهی بنگاه های معاملاتی کرد.
    عباسچیان خواستار کاهش عوارض ساخت و ساز شهرداری ها شد و آن را عاملی تاثیر گذار در رونق ساخت و ساز اعلام کرد.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: پیش از آنکه تسهیلاتی برای خرید یا ساخت مسکن پرداخت شود، باید میزان و نوع تقاضا را بررسی کرد.
    وی بر لزوم تدوین بانک اطلاعاتی کاملی از تقاضا و نیاز در بخش مسکن شد و وجود آن را موجب اجرای برنامه ریزی های هدفمند خواند.
    مدیر امور شعب بانک مسکن استان زنجان نیز در این جلسه به تسهیلات قابل پرداخت در این بانک اشاره کرد و گفت: این بانک در طرح های جدید خود اقدام به پرداخت تسهیلات بدون سپرده به انبوه سازان به ازای هر واحد مسکونی در مرکز استان در روش ساخت صنعتی تا سقف یک میلیارد و 100 میلیون ریال و با استفاده از فناوری های نوین و انتقال تکنولوژی یک میلیارد و 300 میلیون ریال کرده است.
    سلمان داشاد افزود: سقف این تسهیلات در شهرهای کوچک برای ساخت صنعتی 900 میلیون ریال و با استفاده از فناوری های نوین و انتقال تکنولوژی یک میلیارد و 100 میلیون ریال می رسد.
    وی به طرح حمایت از انبوه سازان در طرح تضمین معاملات اشاره کرد و یادآورشد: در این طرح بانک برای مشتریان این انبوه سازان که قصد خرید اقساطی منزل مسکونی دارد، طرحی را در قالب تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن اجرا می کند.
    داشاد اظهار کرد: بدین طریق بانک مسکن طرف حساب فروشنده شده و اقساط را از خریدار در حداکثر 50 قسط سه میلیون ریالی دریافت می کند.
    مدیر امور شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: در مقابل بانک پنج درصد کارمزد دریافت می کند و فروشنده نیز نگران دیرکرد اقساط نیست.
    وی خاطرنشان کرد: در این شیوه واحد مسکونی در رهن بانک قرار می گیرد تا زمانی که اقساط خریدار به پایان برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو