مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل پایانه‌ها و حمل‌ و نقل استان لرستان:

محور غربی استان لرستان تعریض شود

عصر ساختمان:مدیرکل پایانه‌ها و حمل‌ و نقل استان لرستان گفت: محور غربی استان لرستان تعریض شود، چرا که ۲ برابر بیشتر از ظرفیت این محور وسیله نقلیه در حال عبور است.

محور غربی استان لرستان تعریض شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، حسن رحمانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل پایانه‌ها و حمل‌ و نقل استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: حمل‌ و نقل یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است که 10 درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.

    وی با بیان اینکه در کشور ما حمل‌ و نقل جاده‌ای با 95 درصد، بیشترین حجم حمل‌ و نقل زمینی را زمینی را به خود اختصاص داده است، افزود: برای افزایش تبادلات منطقه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات مناطق مختلف، ما به «جاده‌» وابسته هستیم، بنابراین در بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای باید توجه بیشتری صورت گیرد.

    مدیرکل پایانه‌ها و حمل‌ و نقل استان لرستان بابیان اینکه «جاده» یک عامل مهم در اقتصاد است، عنوان کرد: هر کجا که جاده یا ریل ایجاد شده، توسعه بیشتری نیز در آن محل ایجادشده است.

    وی تصریح کرد: سال گذشته به واسطه تصمیم عجولانه‌ای که گرفته شد، وزارت راه و ترابری با مسکن و شهرسازی ادغام شد و این سبب شد که بیشتر تمرکزها بر بخش مسکن باشد و این بخش‌بر حمل‌ونقل غالب شود بنابراین با توجه به اینکه بسیاری از مناطق محروم فاقد زیرساخت‌های اصلی حمل‌ونقل هستند، انتظار می‌رود که نمایندگان بحث تفکیک وزارت مسکن و شهرسازی از راه و ترابری را در دستور کار قرار دهند.

    رحمانی خاطرنشان کرد: از مجموع هزار و 807 کیلومتر راه‌های استان لرستان، 104 کیلومتر آزادراه، 349 کیلومتر بزرگراه، 759 کیلومتر راه اصلی 543 کیلومتر راه فرعی و 52 کیلومتر راه درون‌شهری است.

    وی بیان کرد: پنج هزار و 187 کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که سه هزار و 936 کیلومتر آن آسفالت و هزار و 251 کیلومتر آن راه شوسه است.

    مدیرکل پایانه‌ها و حمل‌ونقل استان لرستان گفت: در بخش حمل‌ونقل کالا، امسال 266 هزار و 343 فقره بارنامه صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.3 درصد کاهش داشته است؛ در بخش ایمنی و ترافیک هزار و 936 فقره پروانه عبور برای رانندگان صادرشده است که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.4 درصد کاهش داشته‌ایم، تخلفات اضافه تناژ اعمال قانون شده، 317 فقره بوده که در این مورد 33.7 درصد کاهش تخلفات داشته‌ایم.

    وی افزود: در بخش حمل‌ونقل مسافر، 292 هزار و 575 سفر انجام‌شده که 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و تعداد مسافر جابجا شده نیز سه میلیون و 187 هزار و 778 مسافر بوده که در این بخش نیز 12.3 درصد کاهش داشته‌ایم.

    رحمانی عنوان کرد: در راستای آموزش رانندگان، امسال دو هزار و 749 دوره آموزشی برای رانندگان بدو خدمت و 348 دوره ضمن خدمت برای رانندگان برگزارشده که در این بخش‌ها نسبت به سال گذشته به ترتیب 20.1 کاهش و 116 درصد افزایش داشته‌ایم.

    وی با اشاره به لزوم توسعه محور غربی استان لرستان، بیان کرد: به طور اصولی باید دو هزار و 500 وسیله نقلیه از محور غربی استان عبور کند ولی دو برابر بیشتر از ظرفیت آن، وسیله نقلیه در حال عبور است بنابراین باید به توسعه و تعریض آن پرداخته شود و یا اینکه یک محور جایگزین برای آن در نظر گرفته شود.

    مدیرکل پایانه‌ها و حمل و نقل لرستان تصریح کرد: سال گذشته بیشترین حوادث مربوط به واژگونی خودروها در همین محور غربی استان بوده که فقط در دو گردنه آن 37 پیچ وجود داشت که امسال اکیپی تشکیل شد و با بررسی‌های میدانی به شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز این محور پرداختیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار