مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل آبفای کشور خبر داد

پرداخت ۱۰۰۰میلیارد تومان بدهی آبفا به پیمانکاران مسکن مهر با فروش اوراق مشارکت

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه عرضه اوراق مشارکت می تواند کمبود نقدینگی را جبران کند گفت: تا یک ماه آینده ۱۰۰۰ میلیارد تومان به پیمانکارانی که در مسکن مهر فعالیت و مشارکت کرده اند و طلبکار هستند پرداخت خواهد شد.

پرداخت ۱۰۰۰میلیارد تومان بدهی آبفا به پیمانکاران مسکن مهر با فروش اوراق مشارکت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، حمیدرضا جانباز با اشاره به اینکه تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر سرعت بیشتری خواهد گرفت،گفت: بیش از 1000 میلیارد تومان از دیون پیمانکاران مسکن مهر از طریق اوراق مشارکت را تا یک ماه آینده پرداخت خواهیم کرد تا بتوانیم در روند تامین آب واحدهای مسکن مهر راحت تر اقدام کنیم.
    جانباز ادامه داد:این اقدام دولت و مجلس در خصوص جبران کمبود نقدینگی از طریق عرضه اوراق مشارکت را باید به فال نیک بگیریم چرا که سال گذشته 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت جذب کردیم و 360 میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی را نیز به طلبکاران خودپرداخت کردیم.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: این شرکت مصمم است بیش از هزار میلیارد تومان از این اوراق را بابت پرداخت دیون به پیمانکارانی که در پروژه‌های مسکن مهر مشارکت دارند بپردازد که در یک ماه آینده مطالبات این دسته از پیمانکاران پرداخت خواهد شد.

    جانباز با اشاره به کمبود نقدینگی در کشور و اینکه اتکا به منابع داخلی باعث خواهد شد تا از وابستگی به منابع دولتی کاسته شود، خاطر نشان کرد: حمایت دولت از طرح‌های آبی را باید ستود چرا که به رغم کمبود اعتبارات در تمام زمینه‌ها، دولت یازدهم به بخش آب نگاه ویژه دارد.

    به گفته وی، در سال جاری شاهد افزایش 2 تا 3 درصدی اعتبارات در بخش آب بودیم.

    *تامین لوله های آبرسانی کشور از محل 2500 میلیارد تومان فاینانس دو بانک دولتی و خصوصی

    وی در پاسخ به این سئوال که آیا رکود در منابع مالی کشور موجب تعطیلی پروژه های آبی نشده است گفت: به هر حال رکود و کمبود منابع مالی وجود دارد اما نمی‌توان پروژه‌های اّبی را معطل گذاشت،بنابراین برای اولین بار در تاریخ کشور، نسبت به تأمین سرمایه از بانک‌های داخلی در قالب فاینانس داخلی یا مجوز ماده 56 قانون تنظیم اقدام شد تا بیش از 2500 میلیارد تومان از منابع بانکی در آینده ای نزدیک توسط دو بانک داخلی دولتی و خصوصی به شبکه صنعت کشور (مجموعه فولاد مبارکه و لوله سازان فولادی) تزریق شود.

    وی ادامه داد:با این اقدام تا بیش از 750 کیلومتر لوله‌های مورد نیاز طرح‌های آبرسانی کشور تأمین خواهد شد.

    تفکیک آب شرب از بهداشتی در حال اجراست

    جانباز در خصوص اینکه آیا طرح تفکیک آب شرب و بهداشتی در کشور انجام خواهد شد، گفت:طرح تفکیک آب شرب و بهداشتی هم اکنون در حال اجرا است و باید به صورت گسترده ادامه یابد.

    مدیر عامل آبفای کشور ادامه داد: در حال حاضر استاندارد مشخصی برای آب بهداشتی نداریم ولی با سازمان استاندارد کشور مشغول بررسی و تحقیق هستیم تا از یک استاندارد مناسب در این زمینه برخوردار شویم و باید به سمتی حرکت کنیم که موضوع تفکیک آب شرب و بهداشتی ملموس ترشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی