مدیران خودروعصر اعتبار

عملیات ساخت شهرک لندی در شهرستان اردل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

عصر ساختمان:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: عملیات ساخت شهرک لندی در شهرستان اردل با هدف جابجایی روستای در معرض خطر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عملیات ساخت شهرک لندی در شهرستان اردل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سهراب رئیسی، افزود: روستای لندی با حدود 200 خانوار جمعیت، از توابع شهرستان اردل جزو روستاهای در معرض خطر حوادث طبیعی قرار دارد که در سال های گذشته در فاصله دو کیلومتری این روستا مکانی برای جابه جایی و شهرک سازی جانمایی شد.
    به گفته وی، با مشارکت مطلوب مردم و حمایت استاندار و تمامی دستگاه های اجرایی عملیات شهرک سازی از سال قبل در محل پیش بینی شده آغاز شد.
    وی افزود: سال گذشته حدود سه میلیارد ریال اعتبار برای حمل مصالح و زیرسازی این شهرک از محل اعتبارات مرکزی بنیاد مسکن و مدیریت بحران اختصاص یافت.
    رئیسی ادامه داد: هم اینک 35 واحد مسکونی در این شهرک تکمیل و تعداد بسیاری نیز در حال تکمیل است که در برخی از آنها خانوارها ساکن شده اند.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: با توجه به مشکلات بهداشتی و خطرپذیری روستای لندی، عملیات اجرایی ساخت شهرک به سرعت در حال پیشرفت است.
    رئیسی گفت: تمامی شرکت های خدمات بخصوص شرکت برق و مخابرات در این شهرک مشغول نصب تجهیزات برای خدمت رسانی به مردم هستند.
    به گفته وی، زمینی به دانشگاه علوم پزشکی نیز برای ساخت مرکز بهداشت در این شهرک تحویل شده است.
    رئیسی افزود: در سال جاری نیز دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تامین و حمل مصالح ساختمانی و زیرسازی شهرک اختصاص می یابد.
    به گفته وی، به هر خانوار 200 میلیون ریال تسهیلات احداث مسکن از سوی بانک صادرات پرداخت می شود.
    وی اظهار داشت: هم اینک 36 روستای استان در معرض خطر حوادث طبیعی شامل رانش زمین، سیل و زلزله قرار دارد.
    رئیسی گفت: از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون در چهارمحال و بختیاری، 55 روستای در معرض خطر استان جابجا شده است.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: هم اینک مراحل جابجایی و درجاسازی روستاهای سرتنگ محمودی شهرستان کیار و چول از شهرستان کوهرنگ نیز در حال اجراست.
    به گزارش ایرنا، هم اینک 748 روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 539 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد و 420 روستا نیز دارای دهیاری است.
    بخش قابل توجهی از شهرهای استان چهارمحال وبختیاری دارای جمعیت زیر 20 هزار نفر بوده و خدمات بخش مسکن را از بنیاد مسکن دریافت می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار