مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خبر داد

احداث ۱۰۰۰ مدرسه طی سه‌ سال گذشته در البرز

عصر ساختمان- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از احداث یک هزار مدرسه طی سه سال گذشته در این استان خبر داد.

احداث ۱۰۰۰ مدرسه طی سه‌ سال گذشته در البرز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، خسرو ساکی اظهار داشت: استان البرز از جمله محروم‌ترین استان‌های کشور از نظر بهره‌مندی از کلاس‌های درسی و فضاهای آموزشی است.

    وی افزود: در فصل تحصیلی 94 – 95 حدود 430 هزار دانش‌آموز در این استان تحصیل کرده‌اند و تجربه به ما نشان می‌دهد که حدود سالی 12 هزار دانش‌آموز به این ظرفیت افزوده می‌شود.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: علت اصلی این رشد سریع جمعیت دانش‌‌آموزی، مهاجرپذیر بودن استان البرز است، چرا که هیچ استانی به اندازه البرز مهاجرپذیر نیست.

    ساکی گفت: بنابراین طبیعی است که برای تامین زیرساخت‌های آموزشی با شرایط اقتصادی کشور و دولت با مشکلاتی روبه‌رو باشیم، اما این مشکلات و محدودیت موجود در منابع و اعتبارات ما، هرگز موجب نشده که در جهت احداث مدارس جدید و بهسازی و نوسازی کلاس‌های فعلی اقدامی نکنیم.

    وی افزود: بر اساس آمار طی سه سال گذشته و با تلاش‌های انجام شده از سوی دولت، وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و مردم خیر به ویژه خیرین مدرسه‌ساز، یک هزار کلاس درس جدید در البرز احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: به طور قطع احداث این تعداد کلاس درس و فضای آموزشی طی تنها سه‌ سال، کار بزرگی بوده که با همت و مدیریت جهادی حاصل شده است.

    ساکی متذکر شد: به دلیل رشد بالای جمعیت، افزایش مهاجرت‌ها و رشد دانش‌آموزان، طبیعی است که با مشکلاتی روبه‌رو باشیم، اما این مشکلات و کمبودها هرگز به معنی بحران نیست و ما بحرانی برای برای تامین کلاس درس و فضای آموزشی در استان البرز و به ویژه شهرستان دو میلیون‌ نفری کرج نداریم.

    وی افزود: البته منکر کمبودها به دلایلی که گفته شد، نیستیم و انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی و به ویژه خیرین مدرسه‌ساز بیش از گذشته به کمک آموزش و پرورش آمده و ما را در اجرای طرح‌های مربوط به احداث مدارس جدید و بهسازی و نوسازی کلاس‌های فعلی یاری کنند.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان اظهار داشت: به خانواده‌های محترم دانش‌آموزان و جامعه دانش‌آموزی استان البرز نیز تاکید می‌کنیم که دغدغه‌ای از بابت دسترسی به کلاس درس و مدرسه نداشته باشند و امکانات مورد نیاز آنها برای فصل تحصیلی 95 – 96 پیش‌ّبینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو