مدیران خودروعصر اعتبار

منشا زلزله گسل سرخه است/ تهرانی‌ها از ترس زلزله بیرون نمانند

زلزله‌های امروز فیروزکوه، پیش‌لرزه زلزله بزرگ‌تر نیستند

عصر ساختمان- رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی گفت: به نظر نمی‌آید زلزله‌های امروز حوالی فیروزکوه پیش لرزه زلزله بزرگ‌تر باشند.

زلزله‌های امروز فیروزکوه، پیش‌لرزه زلزله بزرگ‌تر نیستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، علی بیت‌الهی درباره وقوع 18 زلزله در محدوده فیروزکوه اظهار داشت: از صبح امروز 6 زلزله بالای 2.5 ریشتر در جنوب غرب منطقه فیروزکوه رخ داده است که مابقی این زلزله‌ها کمتر از 2.5 ریشتر بوده است.

    وی افزود: پس از وقوع زلزله 5.1 ریشتری دماوند، یک شیف فاصله‌ای در حدود 55 کیلومتری به سمت شرق در این منطقه، کانون تجمع لرزه‌ای خود اتفاق افتاد و تعدادی زلزله بیش از 2.5 ریشتر را مشاهده کردیم. این لرزه‌ها با یک کش و قوس‌هایی ادامه داشت تا اینکه امروز با یک رفتار غیرعادی مواجه بودیم که با زلزله 3.6 ریشتری در ساعت 5 صبح نمود بیشتری پیدا کرد.

    رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: ساعت 8 صبح هم زلزله‌های 2.5 تا 3 ریشتر رخ داد و ادامه آن در ساعت 11:49 دقیقه زلزله‌ای با بزرگی 4 ریشتر اتفاق افتاد و نگرانی‌های ما را افزایش داد.

    بیت‌الهی با بیان اینکه روند وقوع زلزله‌ها افزایشی بوده است، گفت: به نظر نمی‌آید که منشأ این گسل مشاع باشد. احتمالا منشأ این زلزله امتداد غربی گسل‌های شمال سمنان و سرخه است و یا علت شاخه‌های گسل فیروزکوه می‌تواند باشد.

    وی با بیان اینکه این لرزه‌ها فاصله 110 کیلومتری تا مرکز تهران دارند، اظهار کرد: طبق تجربیات به دست آمده از زلزله‌های بزرگ کشور، به نظر نمی‌آید که این زلزله‌ها پیش‌لرزه زلزله بزرگتری باشد و وقوع زلزله بزرگتر احتمال پایین‌تری دارد چراکه پیش‌لرزه‌ها معمولا به صورت خوشه‌ای رخ نمی‌دهند.

    رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی افزود: تمام این تجربیات را از رفتار زلزله‌های بزرگتر دیده‌ایم و اگر قرار بود زلزله بزرگتری رخ دهد در فاصله یک ساعت پس از پیش‌لرزه اتفاق می‌افتاد.

    بیت‌الهی تاکید کرد: در این شرایط شیوع بیماری کرونا، به مردم تهران پیشنهاد نمی‌کنم شب را بیرون از خانه به سر کنند و این لرزه‌های کوچک جای نگرانی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار