مدیران خودروعصر اعتبار

دو پروژه زیست محیطی در شرکت سیمان خاش راه اندازی شد

عصر ساختمان:دو پروژه زیست محیطی در شرکت تولیدی صنعتی سیمان خاش سیستان و بلوچستان راه اندازی شد.

دو پروژه زیست محیطی در شرکت سیمان خاش راه اندازی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مدیر عامل شرکت سیمان خاش در آیین راه اندازی این پروژه ها گفت: سامانه پایش و کنترل آنلاین آلودگی و نیز تصفیه بی هوازی دو پروژه زیست محیطی شرکت سیمان خاش است که اکنون مورد بهره برداری قرار گرفت.
    خسرو جامعی افزود: سامانه تصفیه خانه های بی هوازی سیمان خاش در یازده مرحله در تمام نقاط کارخانه طراحی و اجرا شده است که هرکدام ظرفیت و گنجایش 11 یونیت برحسب افراد استفاده کننده را دارد.
    وی اظهار داشت: نیاز نداشتن به قطعات مکانیکی و سامانه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، انطباق کامل با الزامات و ضوابط محیط زیست، حذف عملیات گسترده ساختمانی و تاسیساتی، حفظ بهداشت محیط زیست و عدم آلودگی از نظر انتشار بو، اقتصادی بودن و برخورداری از راهبری و نگهداری مطلوب از جهت کاهش هزینه و نیروی انسانی از مزایای مهم این طرح است.
    وی ادامه داد: این پروژه به علت نداشتن تجهیزات الکترومکانیکال مانند پمپ، بلوئر و غیره به انرژی الکتریکی و مواد شیمیایی( که در سایر سامانه ها نظیر سامانه های تصفیه هوازی) در دوره راهبری نیازی ندارد.
    مدیر عامل شرکت سیمان خاش تصریح کرد: برای جلوگیری از آلودگی هوا برنامه نصب بگ فیلترها و الکترو فیلترها در دپارتمانهای خط تولید؛ جایگزینی الکتروفیلتر به جای مولتی سیکلون در دپارتمان گریت کولر؛ مسقف نمودن انبار خاک، نصب بگ فیلتر باندهای آموند، نصب الکتروفیلتر کمکی کوره و آسیاب مواد خام و نیز ساخت و نصب سیستم جدید اسپری آب در سنگ شکن انجام شده است.
    جامعی افزود: برای جلوگیری از آلودگی در آب و خاک سامانه روانکاری با گریس به جای روانکاری با روغن در آسیاب مواد خام و سیمان، تفکیک انواع ضایعات جهت فروش مانند روغن سوخته، آجر نسوز، تراشه های فلزی و غیره و نیز استفاده از قطعات و ضایعات فلزی قابل استفاده مجدد؛ تعویض نوع آجرهای نسوز و تعویض و تعمیر دستگاههای دارای مشکل نشتی روغن در کارگاه نوسازی صورت گرفته است.
    وی اظهار داشت: نصب و راه اندازی سامانه پایش لحظه ای غبار خروجی دودکش اصلی در راستای اجرای بند ب ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه با هدف بهبود شاخص های زیست محیطی صورت پذیرفت.
    وی افزود: سیمان تولیدی این شرکت با توجه به تجهیز کارخانه به آزمایشگاهای مجهز و در اختیار داشتن آخرین فناوری روز دنیا و اخذ تائیدیه رسمی از سازمان های استاندارد ملی و بین المللی، توانسته رضایت تمام مشتریان خارجی را فراهم کند.
    مدیرعامل شرکت سیمان خاش اظهار داشت: این شرکت از توان اجرایی نیروهای متخصص و متعهد بومی، معادن غنی و سرشار خود واقع در دامنه کوه تفتان به خوبی بهره گرفته و تلاش دارد با در اختیار داشتن تجهیزات و دستگاههای تولید بر اساس فناوری روز دنیا، در امر تولید انواع سیمان های تیپ، آمیخته پوزولانی، بـلـین بالا و کلینکر موفق عمل کند.
    وی گفت: سیمان خاش با وجود قرار گرفتن در یکی از نقاط محروم کشور، با تدوین برنامه راهبردی برای توسعه بازارهای فروش محصولات خود در سطح کشور و بازارهای جهانی و کشف و نفوذ در بازارهای جدید، در سال 1386 نسبت به اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید از دو هزار تن به دو هزار و 600 تن کلینکر در روز اقدام و هم اینک توانایی تولید و تحویل روزانه سه هزار تن انواع سیمان را دارد.
    مدیر عامل سیمان خاش تصریح کرد: با همت همکاران و تلاشگران این مجموعه در واحد کنترل کیفی و آزمایشگاه، گواهینامه استاندارد محصولات تولیدی این شرکت برای چهاردهمین سال متوالی تمدید شد.
    مشاور زیست محیطی شرکت هلدینگ سیمان فارس و خوزستان نیز در این مراسم بیان کرد: پرداختن به مقوله محیط زیست که از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری و دولت است در شرکت سیمان خاش از اولویتهای مهم هیات مدیره این شرکت است و به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.
    محمدحسن پیراسته اظهار داشت: مقوله محیط زیست و سلامت اجتماعی و فردی همچون نیاز به آب و غذا از مباحث بسیار مهمی است که دنیا با آن سروکار دارد.
    علی اصغر اعلمش یکی دیگر از مشاوران زیست محیطی شرکت هلدینگ سیمان فارس و خوزستان گفت: تاکنون 35 سامانه آنلاین پایش و کنترل آلودگی زیست محیطی در کشور ایجاد شده که خوشبختانه شرکت سیمان خاش در این موضوع پیشرو بوده است.
    وی بیان کرد: اجرای سامانه تصفیه بی هوازی و سامانه آنلاین کنترل و پایش آلودگی هوا در شرکت سیمان خاش بسیار با اهمیت است زیرا در مباحث صرفه جویی و استفاده بهینه از آب و هوا و عنصر خاک گامهای مثبتی برداشته شده است.
    سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز از دغدغه های مسئولان شرکت سیمان خاش به مساله محیط زیست قدردانی کرد و گفت: بهره گیری از سامانه مهم تصفیه بی هوازی در شرکت سیمان خاش برای کاهش آلودگی زیست محیطی و بهره گیری از عنصر آب برای گسترش فضای سبز اقدامی مهم است که به نوعی می تواند به عنوان یک الگو در سطح استان و کشور مطرح شود.
    در این مراسم مشاوران زیست محیطی شرکت هلدینگ سیمان فارس و خوزستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، معاونان و کارشناسان این اداره کل، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شماری از مسئولان محلی خاش حضور داشتند.
    خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار