مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر منطقه یک شهرداری همدان:

خیابان‎های بوعلی و اکباتان تجاری ـ گردشگری می‎شوند

قصد شهرفروشی نداریم

عصر ساختمان- مدیر منطقه یک شهرداری همدان از تبدیل این دو خیابان یک خیابان تجاری ـ گردشگری خبر داد و در خصوص ایجاد برج سبز هوشمند در بلوار ارم گفت: هر آن چه به نفع شهر باشد را انجام می‎دهیم و قصد شهرفروشی نداریم.

خیابان‎های بوعلی و اکباتان تجاری ـ گردشگری می‎شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، امیر فتحیان‎نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح پیاده‎راه‎ خیابان بوعلی و اکباتان اظهار کرد: این طرح باید سال‎های قبل اجرا می‎شد که امسال به عنوان یک الزام شهری اجرای آن را شروع کرده‎ایم.

    وی آرامگاه بوعلی را نماد همدان و تپه هگمتانه را نیز نشانی از تاریخ غنی این دیار دانست و گفت: این دو اثر تاریخی در خیابان‎های بوعلی و اکباتان می‎توانند با طرح پیاده‎راه‎سازی بیشتر از قبل دیده شوند.

    مدیر منطقه یک شهرداری همدان از وجود بازار بزرگ و تاریخی همدان و همین طور مسجد جامع این شهر در خیابان اکباتان سخن به میان آورد و ادامه داد: معتقدم خیابان اکباتان یکی از خیابان‎های مهم همدان است که باید بستر لازم برای پویایی و معرفی آن مهیا شود.

    وی اجرای طرح پیاده‎راه‎سازی در خیابان‎های بوعلی و اکباتان را باعث رونق اقتصادی استان و جذب بیشتر گردشگر دانست و افزود: امیدواریم امسال با اجرای این طرح در این دو خیابان و البته چهار خیابان دیگر در سال‎های آتی، همدان را به عنوان پایلوت گردشگری تبدیل کنیم.

    فتحیان‎نسب از تبدیل این دو خیابان یک خیابان تجاری ـ گردشگری خبر داد و ادامه داد: درصدد هستیم در این دو خیابان اختلاف سطح و پله نداشته باشیم تا تردد برای همه آسان باشد.

    وی با بیان اینکه جمع‌آوری آب‎های سطحی بر اساس استانداردهای روز و فنی، ایجاد ضوابط خاص ساخت و ساز و استفاده از مصالح باکیفیت در این طرح دیده شده است، گفت: بیشترین حجم کار از 11 شب تا هفت صبح انجام می‌شود تا کمترین مزاحمت را برای مردم ایجاد کنیم.

    مدیر منطقه یک شهرداری همدان زیباسازی شهری، توجه به مبلمان شهری و زیبا، توجه به مباحث ترافیکی و... در این دو خیابان را از دیگر موضوعات دانست و ادامه داد: تابلوهای نامناسب و ناموزون از اطراف میدان امام(ره) جمع‎آوری شده و یکسان‎سازی اجرا شده است.

    وی از تشکیل کارگروهی برای طراحی المان میدان امام(ره) خبر داد و خاطرنشان کرد: کارهای مربوطه در این زمینه نیز در حال انجام است.

    فتحیان‌نسب با بیان اینکه پیوست فرهنگی طرح‎ پیاده‏‎راه‎سازی در دو خیابان بوعلی و اکباتان نیز دیده شده است، افزود: انتقال ساختمان پزشکان به مرور به خارج از این دو خیابان نیز در برنامه بلندمدت قرار دارد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر چرایی ایجاد برج سبز هوشمند در بلوار ارم گفت: هدف از تشکیل این جلسه توجه به مباحث پیاده‎راه‎سازی و تبیین اهمیت این طرح است.

    مدیر منطقه یک شهرداری همدان با این وجود پاسخی کوتاه به این سؤال داد و گفت: به زودی جلسه‌ای مفصل با خبرنگاران در خصوص پاسخ به پروژه‎های شهرداری برگزار خواهم کرد.

    وی در پاسخ به سؤال طرح شده در ارتباط با احداث برج سبز هوشمند در بلوار ارم اظهار کرد: قطعاً کاری که به صلاح شهر نباشد را انجام نمی‎دهیم.

    فتحیان‎نسب با بیان اینکه فعلاً سرمایه‌گذار آلمانی برای تشریح طرح خود در همدان حضور یافته است، گفت: به طور حتم ما موظف به استقبال از سرمایه‎گذار و شنیدن نظرات آنها هستیم که در صورت منطقی بودن فضای کار و همکاری باز خواهد شد در غیر این صورت نه!

    وی خطاب به خبرنگاران گفت: خیالتان راحت! ما هم کارها را بر روال منطق پیش می‎بریم و قصد شهرفروشی نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو