مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس دادگستری گلپایگان خبر داد:

برخورد با پرونده های زمین خواری و تجاوز به اراضی ملی در گلپایگان

عصر ساختمان- رئیس دادگستری گلپایگان گفت:پرونده های زمین خواری، تعرض، تجاوز به اراضی ملی و حقوق بیت المال و تغییر کاربری اراضی ملی و باغات به طور جد در گلپایگان مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

برخورد با پرونده های زمین خواری و تجاوز به اراضی ملی در گلپایگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی وردنجانی صبح پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن بیان گوشه هایی از نماد علمی و فقهی شهید دکتر بهشتی و آرزوی ادامه راه آن شهید والامقام اظهار داشت: در سال 94 دادگستری گلپایگان حدود 22 هزار و 411 پرونده وارده داشته که طی همین سال حدود 22 هزار و 767 پرونده را مورد رسیدگی قرار داده است.

    وی افزود: به لحاظ رسیدگی به 356 پرونده از آمار موجودی دادگستری مازاد بر آمار وارده سال 94 از نظر ارزیابی عملکرد دادگستری شهرستان مثبت بوده که امیدواریم به همین منوال بتوانیم نسبت به عملکرد خود پاسخگوی مراجعان باشیم.

    رئیس دادگستری گلپایگان با بیان اینکه در سال 94 حدود چهار هزار و 200 پرونده وارده به شورای حل اختلاف گزارش شده که حدود چهار هزار و 10 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است که به همین لحاظ در شورای حل اختلاف افزایش موجودی داریم که علت آن لازم الاجرا شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف است که از اواخر بهمن ماه سال 94 بر اساس این قانون جرایم رسیدگی در شوراها که تا 50 میلیون ریال بود با قانون جدید به 200 میلیون ریال افزایش یافت.

    حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: تمامی دعاوی مربوط به اموال منقول تا مبلغ 200 میلیون ریال به شوراها ارجاع داده می شود و دعاوی مربوط به اموال غیرمنقول در دادگستری رسیدگی می شود که در همین راستا در سال 94 متأسفانه در دعاوی خانوادگی و طلاق، افزایش ورودی پرونده را داشتیم.

    وی با اشاره به اینکه پرونده های وارده مربوط به طلاق تا پایان سال 94 به نحوی بود که متأسفانه روزانه بین 3 تا 5 طلاق توافقی در دادگستری گلپایگان وارد و رسیدگی می شد، افزود: در این راستا لازم است مراجع ذیربط، ارگان ها و نهادها خصوصاً متصدیان امور فرهنگی در باب این معضل چاره اندیشی داشته باشند.

    رئیس دادگستری گلپایگان با اذعان به اینکه در سال 94 تکمیل و راه اندازی مجتمع شورای حل اختلاف در دادگستری شهرستان به وقوع پیوست، اظهار کرد: همچنین در این سال راه اندازی دفتر پست به منظور تسهیل در امور مراجعین صورت گرفت و به مناسبت هفته قوه قضائیه در سال جاری نیز راه اندازی دفتر حقوقی حمایت از ایثارگران را در برنامه کاری داشتیم.

    حجت الاسلام حسینی وردنجانی با بیان اینکه در سال 94 با توجه به درخواست مدیریت دادگستری شعبه دوم بازپرسی در چارت دادگستری گلپایگان اضافه شد، افزود: اولین هدفی که دادگستری گلپایگان به دنبال آن است تأمین امنیت و برخورد با افراد مخل امنیت و با کسانی که بخواهند مخدوش کننده امنیت اجتماعی و آسایش عمومی باشند را در برنامه کاری خود دارد که بدین لحاظ دادگستری شهرستان طی همین سال برخورد قاطع با جرایم مهم از جمله؛ قتل، آدم ربایی و سرقت داشته که موجب کاهش آمار موارد فوق نسبت به سال 93 شده است.

    وی افزود: از جمله دیگر مواردی که دادگستری شهرستان با آنها به طور جد برخورد می کند و از فعالیت آنها ممانعت خواهد داشت، پرونده های زمین خواری و تعرض و تجاوز به اراضی ملی و حقوق بیت المال و تغییر کاربری اراضی ملی و باغات است.

    رئیس دادگستری گلپایگان با اذعان به اینکه همکاران قضایی و اداری در دادگستری شهرستان انسان هایی مؤمن، متدین، انقلابی، معتقد به نظام و پاک دست هستند، افزود: هدف تمامی دست اندرکاران در این واحد قضایی تلاش در جهت افزایش کمی و کیفی رسیدگی به پرونده های مراجعین است.

    وی در پایان با اشاره به اینکه تردد در دادگستری و مراجعات شهروندان روزانه بین 500 تا 800 نفر است، تاکید کرد: مشکلات مالی و کمبود نیروی انسانی از جمله مسایل مربوط به دادگستری است که مقداری دست ما را در رسیدگی سریعتر به پرونده های وارده طولانی تر می کند.

    نگاه ما در دادسرا برخورد با مجرم است

    در ادامه علیجان علیان دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان با بیان اینکه دادسرا به عنوان یک مرجع تقریباً امنیتی جرایم را رصد می کند و در رأس آن دادستان قرار دارد، اظهار داشت: قضات فعال در این بخش با اسامی بازپرس، دادیار، قاضی اجرای احکام و قاضی ناظر طبق چارتی که وجود دارد انجام وظیفه می کنند.

    وی افزود: وظیفه اصلی در دادسراها حفظ امنیت و آسایش مردم در راستای اجرای دقیق قانون است و دغدغه اصلی همه همکاران در دادسرای گلپایگان بوده که در برخورد با جرایم نقض قانون و مقررات بتوانند با توان قوت و جدیت و بدون هرگونه حاشیه ای و دور از فضاسازی تهدیدکننده جرم باشند.

    علیان با اذعان به اینکه نگاه ما در دادسرا برخورد با مجرم بوده و اینکه نسبت به خانواده های آنان بی تفاوت نیستیم، افزود: با زندانی شدن نان آور خانه، خانواده دچار تزلزل می شوند که سعی ما اجرای قانون و از سوی دیگر حمایت از خانواده زندانیان از راه های مختلف از جمله انجمن حمایت از خانواده زندانیان، مددکار نسوان اداره بهزیستی یا مأمورین نسوان نیروی انتظامی و سرکشی های موردی را داشته باشیم اگر بدسرپرستی صورت می گیرد نیز پیگیری خواهیم داشت که از طریق انجمن یا خانه های کودک، تحت حمایت قرار گیرند.

    دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان در پایان با اشاره به اینکه بدترین جرم در شهرستان که باعث تشویش و نگرانی در جامعه می شود، اعتیاد به موادمخدر هروئین و سرقت است، افزود: ضریب امنیتی در شهرستان گلپایگان که با همکاری و مساعدت تمامی دستگاه های ذیربط امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و نظامی صورت می گیرد، شهرستان گلپایگان را جزء شهرستان های دارای ضریب امنیت خوب و در غرب استان به عنوان شهر امن قرار داده است که علت اصلی آن باورهای دینی، سبقه فرهنگی، نجابت مردم و ... است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی