مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار مشهد:

احداث زائرسرا تهدید سرمایه‌گذاری در صنعت هتلینگ نیست

مشهد ظرفیت میزبانی از ۷۰ میلیون زائر را دارد

عصر ساختمان- شهردار مشهد با بیان اینکه مشهد ظرفیت میزبانی سالانه ۷۰ میلیون زائر داخلی و خارجی را دارد، شائبه تهدید سرمایه‌گذاری در صنعت هتلینگ با احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت را رد کرد و این امر را فرصتی برای جذب توریست فرهنگی و مذهبی دانست.

احداث زائرسرا تهدید سرمایه‌گذاری در صنعت هتلینگ نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، سید صولت مرتضوی ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث زائر شهر رضوی در یکی از مبادی ورودی مشهد اظهار کرد: نگاه به مهدویت، جهانی‌شدن و ایجاد پایگاه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با بسترسازی مناسب برای قیام قائم آل محمد(ص) است.

    وی کلان‌شهر مشهد را مرکز ولایت دانست و افزود: اگر به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران، اسناد بالادستی کشور، منشور و دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب نظری بیندازیم به این نتیجه می‌رسیم که مشهد باید قطب فرهنگ و تمدن اسلامی باشد.

    شهردار مشهد تصریح کرد: برای تبدیل‌شدن مشهد به قطب فرهنگ و تمدن اسلامی باید جهاد مقدسی را انجام دهیم.

    مرتضوی با بیان اینکه مشهد از ظرفیت واقعی پذیرایی زائران بهره‌مند نمی‌شود، ابراز داشت: کلان‌شهر مشهد ظرفیت میزبانی از سالانه 70 میلیون زائر داخلی و خارجی را دارد که البته برای این منظور باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورها نظیر چین، هند و روسیه که دارای مسلمانان شیعی هستند، تمایل ویژه‌ای به مراوده فرهنگی با جمهوری اسلامی و مشهد مقدس دارند اما شرایط برای تحقق این مهم فراهم نیست.

    شهردار مشهد با اشاره به ضعف زیرساخت‌های لازم برای خدمت‌رسانی به زائران کلان‌شهر مشهد اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های لازم در حوزه حمل‌ونقل ریلی و هوایی ایجاد شود، ظرفیت برای میزبانی کلان‌شهر مشهد از 70 میلیون زائر داخلی و خارجی در سال فراهم خواهد شد.

    مرتضوی اضافه کرد: احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت به‌هیچ‌عنوان تهدیدی برای سرمایه‌گذاری در صنعت هتلینگ محسوب نمی‌شود، بلکه فرصتی برای جذب توریست فرهنگی و مذهبی است.

    وی ابراز داشت: ما بر این باور هستیم که باید با ارائه طرحی نو از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای احداث هتل با برندهای مختلف در سطح مشهد دعوت کنیم و در این زمینه گام‌های جدی برداریم.

    شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری باید شهروندان راضی داشته باشیم تا شهری متمول و برخوردار ساخته شود و اگر به دنبال درآمد پایدار هستیم باید بستر مناسب را برای فرهنگ زیارت مهیا سازیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی