مدیران خودروعصر اعتبار

با هدف تسریع تولید مسکن؛

زمین‌های جدید برای ساخت مسکن ‌ملی تامین شد

عصر ساختمان- همزمان با تاکید ویژه رییس‌جمهوری برای تولید سریع مسکن در کشور، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین بخش عمده‌ای از اراضی مورد نیاز ساخت مسکن ملی در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: تعاونی‌های خوشنام نیز برای ساخت مسکن‌ ملی مشارکت می‌کنند.

زمین‌های جدید برای ساخت مسکن ‌ملی تامین شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «سرعت دادن به امرتولید مسکن» یکی از سیاست‌های کلان کشور و برنامه اصلی این روزهای وزارت راه و شهرسازی است که هم در تیم اقتصادی دولت و هم در جلسات مشترک وزارت راه با سازمان‌های مسوول در ساخت مسکن به طور ویژه دنبال می‌شود.

    دولت تلاش دارد با تامین فوری اراضی در استان‌های مختلف، کلنگ واحدهای مسکن ملی را بر زمین بزند و همزمان از تعاونی‌های خوشنام برای ساخت و ساز استفاده کند.

    چندی پیش و با دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا تعاونی‌هایی که سابقه فعالیتی خوبی دارند و کارنامه روشنی در ساخت و تحویل واحدهای مسکونی دارند در طرح اقدام ملی مشارکت کنند.

    همان زمان نیز اعلام شد که از ظرفیت تعاونی‌های مسکن استان‌ها برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر نیز استفاده می‌شود تا عملیات اجرایی طرح‌های دولت در زمینه  ساخت و تکمیل مسکن در تمامی استان‌ها شتاب بگیرد.

    بعد از آن سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد که ابلاغیه‌ها صادر و تیپ قراردادی با تعاونی‌ها به استان‌ها ارایه شد و در تعدادی از استان‌ها شاهد شروع عملیات اجرایی هستیم.

    در همین راستا «علی نبیان»  معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است: بر اساس برنامه زمانبندی شده و مورد توافق، پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت مسکن توسط نهادها و دستگاه‌های متولی ساخت مسکن برای گروه‌های میان درآمدی و کم‌درآمدی با همکاری تعاونی‌های خوش‌سابقه در تمامی استان‌ها آغاز شود.

    وی هم‌چنین در خصوص تامین اراضی توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرای مسکن ملی در سراسر کشور ‌گفته است: در سطح کشور بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مجموعه دستگاه‌های متولی ساخت مسکن از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شد، اراضی بخش عمده‌ای از مسکن ملی توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده و در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای متولی ساخت مسکن قرار گرفته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت 10 هزار و 300 واحد مسکن ملی در استان زنجان خبر داد و با اعلام اینکه زمین این واحدها در استان توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده است، اعلام کرد: در استان قزوین نیز بیش از 9 هزار واحد مسکن ملی باید احداث شود که عملیات احداث 1200 واحد آن در هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی در مهرگان آغاز شد.

    نبیان ادامه داد: در استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور، 60  درصد اراضی مسکن ملی تامین شده است و در حال برنامه ریزی هستیم تا باقیمانده اراضی این استان نیز تامین و کار ساخت آنها نیز آغاز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار