مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

حداکثر افزایش اجاره مسکن باید متناسب با نرخ تورم باشد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به مصوبه دولت درباره افزایش حداکثری ۲۵ درصدی قیمت اجاره مسکن در تهران و ۲۰ درصدی در کلانشهرها، گفت: به طور حتم حداکثر افزایش اجاره مسکن باید متناسب با نرخ تورم باشد و نباید افزایش نرخ اجاره بیشتر از این مقدار تعیین شود.

حداکثر افزایش اجاره مسکن باید متناسب با نرخ تورم باشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد سرگزی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه دولت درباره تعیین سقف برای افزایش نرخ اجاره مسکن، گفت: این مصوبه می تواند در مدیریت بازار اجاره مسکن اثرگذار باشد، به شرط آنکه ابعاد دیگر این حوزه نیز مورد توجه قرار گیرد، به نظر من مصوبه اخیر دولت باید همراه با دیگر برنامه ها از جمله مالیات خانه های خالی و مالیات بر اراضی اجرایی شود.

    نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسئله در شرایط کنونی وجود دارد که شاید مالکان با اجرای مصوبه تعیین سقف برای افزایش نرخ اجاره مسکن، از اجاره دادن مساکن خود امتناع کنند و این مسئله مشکلات جدیدی را برای مردم ایجاد می کند، حال اگر همزمان با این مصوبه، قانون مالیات بر خانه های خالی نیز اجرایی شود، دیگر مالک اقدام به خالی نگه داشتن مسکن مورد نظر نمی کند.

    حداکثر افزایش اجاره مسکن باید متناسب با نرخ تورم باشد

    سرگزی با اشاره به مصوبه دولت درباره افزایش حداکثری 25 درصدی قیمت اجاره مسکن در تهران و 20 درصدی در کلانشهرها، افزود: به طور حتم حداکثر افزایش اجاره مسکن باید متناسب با نرخ تورم باشد و نباید افزایش نرخ اجاره بیشتر از تورم تعیین شود.

    وی ادامه داد: برای ساماندهی بازار اجاره مسکن، باید شبکه نظارتی و پایش توسط وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود تا از بروز تخلف در عرصه جلوگیری شود.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: اگر برنامه های مدیریت و ساماندهی بازار مسکن به صورت همزمان اجرایی و عملیاتی شود، آن وقت می توان به کاهش قیمت مسکن امید داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار