مدیران خودروعصر اعتبار

تهیه شناسنامه فنی ساختمان چه تاثیری در ایمنی پایتخت دارد؟

عصر ساختمان- عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید که با وجود گسل‌های متعدد در پایتخت، تهیه شناسنامه فنی ساختمان گام مهمی برای تامین ایمنی شهر محسوب می‌شود.

تهیه شناسنامه فنی ساختمان چه تاثیری در ایمنی پایتخت دارد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، زهرا نژادبهرام با اشاره به اینکه قانون هم بر این مساله تاکید دارد، بیان کرد: شناسنامه فنی ساختمان فرصتی برای اطمینان خاطر از استاندارد بودن مصالح و مشخصات فنی ساختمان است.

    وی با بیان اینکه از سال 1374 تاکنون موضوع شناسنامه فنی در دستور کار قرار گرفته، اضافه کرد:‌ تهیه شناسنامه ساختمان چند بار طی سال‌های 1386 و 1389 و از سال 1392 تا 1394 از سوی سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران به صورت موقت در دستور کار قرار گرفت اما کار با رای دیوان اداری متوقف شد. 

    صدور شناسنامه برای یکهزار و 500 ساختمان پایتخت در مراحل پایانی قرار دارد

    «نژادبهرام» با بیان اینکه برای املاک بالای 2 هزار متر در حال تهیه شناسنامه فنی هستیم، افزود:‌ حدود پنج هزار پلاک بالای 2 هزار متر برای دریافت شناسنامه فنی درخواست داده‌اند که از این تعداد صدور شناسنامه یکهزار و 500 ساختمان در مراحل پایانی قرار دارد و بقیه در دست اقدام است.

    وی با بیان اینکه تهیه شناسنامه فنی ساختمان می‌تواند به افزایش طول عمر ساختمان هم کمک کند، اظهار داشت: شورای پنجم با هدف ارتقای وضعیت ساختمان‌ها، موضوع شناسنامه فنی را به عنوان مساله اساسی در جلسه با معاونت شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان مطرح کرد و در نهایت به تهیه تفاهم‌نامه مشترک سه‌جانبه بین شهرداری، سازمان نظام مهندسی و شورای اسلامی شهر تهران منجر شد.

    وی ادامه داد:‌ البته این تفاهم‌نامه در مرحله اولیه است و بر اساس آن کمیته پنج نفری تشکیل می‌شود و مسایل ساخت‌وساز و ایجاد ایمنی را مورد توجه قرار می‌دهد.

    وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به تاکیدی که شورا و شهرداری بر افزایش کیفیت ساخت‌وساز دارد، تهیه شناسنامه فنی به بهترین شکل انجام شود.

    «نژادبهرام» عنوان کرد که با وجود گسل‌ها در سطح شهر، تهیه شناسنامه فنی می‌تواند بخشی از دغدغه شهروندان را مرتفع کند و گام بلندی برای ایمنی شهروندان و ساختمان‌ها باشد.

    به گزارش ایرنا زلزله یکی از خطرهایی است که همواره تهران را تهدید می‌کند و گسل‌های شمال تهران، مشا و ری مهمترین گسل‌های شهر تهران به شمار می‌رود.

    «گسل شمال تهران» بزرگ‌ترین گسل شهر است که در جنوب دامنه رشته‌کوه البرز و در شمال شهر تهران قرار دارد؛ این گسل از لشکرک (در شهرستان شمیرانات) و سوهانک آغاز شده و تا فرحزاد و حصارک و از آن‌جا به سمت غرب امتداد یافته است؛ این گسل در مسیر خود، نیاوران، تجریش، زعفرانیه، الهیه و فرمانیه و سعادت آباد را دربر می‌گیرد.

    «گسل مشا» گسلی است طویل، اساسی و لرزه‌زا که در طول رشته کوه البرز و از شمال آن روی دامنه‌های جنوبی رانده شده است؛ گسل مشا در بالادست سد لتیان با گسل شمال تهران تلاقی دارد و به همین دلیل لغزش و فعالیت هر یک از دو گسل مشا یا شمال تهران، به حرکت گسل دیگر ختم می‌شود.

    «گسل ری» هم از چند بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده و شهرستان ری را در برگرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار