مدیران خودروعصر اعتبار

اختلال در مسیر جست‌وجوی ملکی مستاجران

عصر ساختمان- تغییر شکل فعالیت سامانه‌های مجازی عرضه فایل‌های ملکی موجب سرگردانی مستاجران در حال جست‌وجو طی روزهای اخیر شده است.

اختلال در مسیر جست‌وجوی ملکی مستاجران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از بهره‌برداران موتورهای جست‌و‌جوی الکترونیک فایل‌های ملکی در بازار مسکن، مستاجرانی هستند که قصد جابه‌جایی دارند یا برای اولین بار وارد بازار اجاره می‌شوند. این افراد معمولا در دو ماه منتهی به سررسید قرارداد خود با مراجعه به سایت‌های معتبر عرضه آپارتمان، املاک فایل شده برای اجاره را بررسی کرده و اطلاعات موارد مطلوب خود را کسب می‌کنند تا در نهایت برای بازدید از گزینه‌های قابل قبول، وقت بگذارند. روش جست‌و‌جوی بنگاه به بنگاه سالهاست در اغلب مناطق شهر تهران منسوخ شده است چراکه بار ترافیک تهران و کمبود وقت مستاجران با توجه به مهلت محدود تا سررسید قرارداد، چنین امکانی را از آنها سلب کرده است.

    از طرفی چون موتورهای جست‌و‌جوی ملکی قابلیت بررسی محله به محله فایل‌ها را دارند، استفاده از آنها برای کاربران متقاضی اجاره بسیار مطلوب است و عملا جایگزین مناسبی برای جست‌و‌جوی بنگاه به بنگاه است؛ به همین خاطر واسطه‌های ملکی خود یکی از عرضه‌کنندگان فایل در این سایت‌ها به شمار می‌آیند. اما در هفته‌های اخیر با اعلام ممنوعیت درج قیمت در آگهی‌های ملکی مجازی، یک گروه اصلی از مراجعان به این سایت‌ها یعنی مستاجران با اخلال در فرآیند جست‌و‌جو روبه‌رو شده‌اند. آنها ناگزیر هستند برای اطلاع از شرایط قیمتی فایل‌های موجود یک‌به‌یک با تمام آگهی‌های موجود در محله موردنظر خود تماس بگیرند و در بسیاری از این تماس‌ها با قیمت‌های دور از استطاعت پرداخت خود روبه‌رو می‌شوند؛ در حالی که غربال قیمتی قبلا ظرف چند دقیقه با ملاحظه فایل‌های مجازی ممکن بود و صرفا تماس برای آگهی‌هایی که مورد پذیرش اولیه بود، صورت می‌گرفت. تحقیقات میدانی از واسطه‌های ملکی نشان می‌دهد در روزهای اخیر مراجعه حضوری و البته ناکام مستاجران به بنگاه‌ها افزایش محسوسی داشته که متاثر از تصمیم اخیر بابت حذف قیمت فایل‌ها در فضای مجازی است. در جدول زیر نیز تعدادی از آپارتمان‌های استیجاری موجود فایل شده که رهن و اجاره پیشنهادی تعدادی از آنها را از طریق تماس با آگهی به دست آورده‌ایم ، درج کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار