مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران:

متوسط عمر ساختمان‌های کشور باید از ۳۰ سال به ۱۰۰ سال برسد

عصر ساختمان- سعیدیان گفت: متوسط عمر ساختمان‌ها در کشور بسیار پایین است و باید با اصلاح قوانین ساخت و ساز میانگین عمر را به بالای ۸۰ سال برسانیم.

متوسط عمر ساختمان‌های کشور باید از ۳۰ سال به ۱۰۰ سال برسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه حرفه‌ای کردن صنعت ساختمان باید در اولویت برنامه کشور به ویژه در حوزه ساخت و ساز باشد، گفت: کشور ما با توجه به پتانسیلی که دارد هنوز نتوانسته در حوزه ساخت و ساز موفق باشد و در این زمینه نقد‌های فنی بسیار زیادی وجود دارد.

    او افزود: با توجه به عملکرد مهندسان و متخصصان حرفه‌ای که در این بخش وجود دارند، هنوز حرفه‌ای کردن صنعت ساختمان به ظرفیت صد در صدی خود نرسیده و ما در این زمینه با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم.

    سعیدیان با اشاره به اینکه متوسط عمر ساختمان‌های ما در کشور سی سال است، گفت: متوسط عمر ساختمان‌ها در کشور‌های مختلف بالای 80 سال است، اما متأسفانه با وضعیتی که در ایران وجود دارد ما سرمایه ملی خود را نتوانسته‌ایم، حفظ کنیم.

    او با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی در کل کشور دارای 600 هزار عضو است، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان، بزرگترین تشکل در کشور است. بنابر این باید بتوانیم به درستی از این پتانسیل استفاده کنیم و با حمایت از آن بتوانیم آن را تقویت کنیم.

    سعیدیان در ادامه با موضوع زلزله اخیر استان تهران هم اشاره کرد و گفت: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بعد از زلزله رودبار و منجیل به تصویب رسید و خوشبختانه با تصویب این قانون توانستیم گام‌های بزرگی در حوزه مقاومت ساختمان‌ها برداریم.

    او اظهار کرد: در زلزله رودبار و منجیل 30 هزار نفر کشته شدند و در زلزله بم هم میزان کشته‌ها بالای 10 هزار نفر بود، اما در زلزله کرمانشاه میزان کشته‌ها زیر هزار نفر بود که این آمار کاهشی نشان دهنده مؤثر بودن قانون نظام مهندسی در حوزه ساخت و ساز است البته باید وضعیت و نظارت بر حوزه ساخت و ساز به گونه‌ای باشد که هیچ کشته‌ای در کشور بر اثر حوادث طبیعی نداشته باشیم.

    او یادآور شد: هنوز با نقطه ایده‌ال در حوزه ساخت و ساز فاصله بسیار زیادی داریم و باید در این زمینه بخش خصوصی بتواند نقش پررنگ‌تری را ایفا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار