مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

ساماندهی خانه‌های خالی، بازار اجاره مسکن را سامان می دهد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شفاف سازی اطلاعات مساکن موجب می شود که سازمان امور مالیاتی بتواند به راحتی خانه های خالی از سکنه را شناسایی و از مالکان مالیات دریافت کند، به نظر می رسد با تحقق این مسئله، مالک ترجیه می دهد که به جای پرداخت مالیات، مسکن خود را به مستأجران واگذار کند.

ساماندهی خانه‌های خالی، بازار اجاره مسکن را سامان می دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وضعیت نگران کننده بازار اجاره مسکن، گفت: متأسفانه قیمت اجاره مسکن روز به روز در حال افزایش است و این مسئله نگرانی های بسیاری را برای خانوارها ایجاد کرده است، به ویژه آنکه به تدریج در حال نزدیک شدن به فصل تابستان به عنوان زمان نقل و انتقالات اجاره هستیم.

    افزایش چشمگیر اجاره مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها

    نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش چشمگیر اجاره مسکن در کشور به ویژه کلانشهرهایی مانند تهران موجب شده که خانوارهای کم درآمد برای تأمین مسکن مورد نظرشان مناطق پایین تر شهر را جست وجو کرده و مسکن اجاره کنند.

    تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر برای جبران کسری مسکن استیجاری

    وی گفت: به نظر من با توجه به نزدیک بودن فصل نقل و انتقالات مستأجران دو راه کار اساسی وجود دارد، نخست اینکه دولت به سرعت واحدهای باقی مانده مسکن مهر را تکمیل و در اختیار خریداران قرار دهد، این مسئله می تواند مشکل مسکن بخشی از خانوارهای کم درآمد را رفع کند.

    ضرورت ساماندهی خانه های خالی در کشور

    بت کلیا ادامه داد: یکی دیگر از راه کارهای اثرگذار و مهم، ساماندهی خانه های خالی است، وزارت راه و شهرسازی خوشبختانه سامانه جامع املاک را طراحی و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داد، امیدواریم هر چه سریع تر این سامانه عملیاتی شده و اطلاعات مساکن به صورت گسترده در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

    وی گفت: شفاف سازی اطلاعات مساکن موجب می شود که سازمان امور مالیاتی بتواند به راحتی خانه های خالی از سکنه را شناسایی و از مالکان مالیات دریافت کند، به نظر می رسد با تحقق این مسئله، مالک ترجیه می دهد که به جای پرداخت مالیات، مسکن خود را به مستأجران واگذار کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا با ساماندهی خانه های خالی از سکنه، میزان عرضه مسکن استیجاری در بازار افزایش یافته و تبعا قیمت این مساکن به سمت تعادل هدایت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو