مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مسئول در وزارت راه:

منابع صندوق توسعه ملی وارد بافت فرسوده شد

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی ایران از تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده خبر داد.

منابع صندوق توسعه ملی وارد بافت فرسوده شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از بانک عامل بخش مسکن، مجید روستا اعلام کرد: در حوزه بازآفرینی شهری و همچنین پیشبرد برنامه اقدام ملی مسکن در شرکت بازآفرینی شهری ایرانی برنامه‌ای طراحی شده است تحت عنوان مدیریت پروژه 145 هزار واحدی تولید مسکن که این برنامه به دو شکل در حال پیشرفت و پیشبرد است.

    وی توضیح داد: بخشی از این برنامه در قالب پرداخت تسهیلات نوسازی عمدتاً از دو محل یکی تسهیلات در نظر گرفته شده از محل منابع صندوق توسعه ملی مربوط به اجرای تبصره 18 قانون بودجه و دیگری مربوط به تأمین تسهیلات مورد نیاز برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی از محل وجوه اداره شده طراحی شده است. این در حالی است که پروژه‌های مشارکتی قابل توجهی نیز در این حوزه تعریف شده است که در قالب این پروژه بر روی اراضی تحت اختیار و مالکیت شرکت بازآفرینی شهری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی واحدهای مسکونی مورد نظر احداث خواهد شد. در واقع و با هدف عملیاتی‌کردن طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، نوسازی و تولید 145 هزار واحد مسکن به‌صورت 100 هزار واحد خودمالک از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی (تبصره 18) و 45 هزار واحد بر روی اراضی شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار گرفته است.

    روستا خاطر نشان کرد: در قالب برنامه اقدام ملی تولید مسکن در بافت‌های فرسوده هدفی معادل ساخت 145 هزار واحد مسکونی در محدوده‌های هدف نوسازی تا سال 1400 تعریف شده است. هم اکنون در 27 استان کشور نیز 166 پروژه مشارکتی بر روی اراضی تحت مالکیت و در اختیار شرکت بازآفرینی شهری تعریف شده و تاکنون نیز عملیات مربوط به آغاز فرایند ساخت 35 هزار واحد مسکونی از مجموع 45 هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده برای احداث در قالب این 166 پروژه انجام شده است. برای این منظور در حوزه اراضی و املاک تحت اختیار شرکت بازآفرینی شهری نزدیک به 3 میلیون و679 هزار مترمربع از اراضی به ساخت وسازهای مشارکتی اختصاص یافته است. این اراضی هم در محدوده بافت‌های تاریخی، فرسوده و ناکارآمد شهری و هم در سایر بافت‌های شهری واقع شده است.

    در واقع در قالب پروژه 166 هزار واحدی در 27 استان کشور برای ساخت 45 هزار واحد مسکونی هدف گذاری شده است که از این تعداد تاکنون ساخت 35 هزار واحد مسکونی بارگذاری و سایر واحدها نیز به زودی بارگذاری شده و عملیات ساخت آنها آغاز خواهد شد.

    وی همچنین با اعلام تحقق پیشرفت بیش از 55 درصدی در برنامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلات به منظور ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در قالب طرح اقدام ملی مسکن گفت: در حال حاضر 24 هزار و 118 متقاضی جهت اخذ تسهیلات خود مالکی به بانک مسکن معرفی شده‌اند، که از این تعداد تاکنون 10 هزار و961 متقاضی در 31 استان توانسته‌اند تسهیلات خود را دریافت کنند، که این رقم، پیشرفت 55 درصدی در برنامه را نشان می‌دهد. فعالیت‌های مربوط به تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان نیز در حال انجام است. قرار است در سال 99 نیز 30 هزار فقره تسهیلات دیگر به این متقاضیان اختصاص یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار