مدیران خودروعصر اعتبار

ایجاد سامانه تولید کنندگان قیر برای ارتقای کیفیت آسفالت

عصر ساختمان:رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : شبکه راهها و شریان های ارتباطی ، زیربناهای اقتصاد هر کشوری را برای توسعه پایدار تشکیل می دهد.

ایجاد سامانه تولید کنندگان قیر برای ارتقای کیفیت آسفالت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، محمد شکرچی زاده در هفتمین همایش قیر و اسفالت ایران افزود : توسعه پایدار در حمل و نقل ایمن و سریع هنگامی به شکوفایی و بالندگی می رسد که به صورت نظام مند و براساس منطق علمی پایه ریزی شده باشد.
    وی گفت: مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با توجه به ظرفیت های قانونی و حقوقی و توانمندی های فنی کارشناسان و متخصصان داخل و خارج کشور و با همکاری و همراهی ستاد وزارت راه و شهرسازی ، معاونت ها و سازمان های ذیربط بر آن است تا با استفاده از تمام ظرفیت های کشور برای ارتقای کیفیت آسفالت اقدام کند.
    شکرچی زاده افزود : در اولین اقدام مرکز با همکاری کارگروه ارتقای کیفیت آسفالت برای شناسایی علل خرابی های زودرس روسازی های آسفالتی اقدام کرد و ارتباط سازنده با ادارات کل راه و شهرسازی استان ها را دستور کار خود قرار داد.
    وی تاکید کرد : حضور حداقل یک نفر نماینده به عنوان رابط از تمام استان ها در مرکز از همین رویکرد توسعه همکاری مرکز با ادارات کل ناشی شده است و ارتباط کاملاً تعریف شده با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بعنوان بزرگترین مصرف کننده قیر و آسفالت ستاد وزارتخانه ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، معاونت راه روستایی و اخیراً نیز شرکت فرودگاه های کشور و نیز هماهنگی و تعریف پروژه های تحقیقاتی کاربردی از جمله دستاوردهای چند سال اخیر است.
    شکرچی زاده اظهار داشت : ارتباط دو سویه با مجریان و دست اندرکاران ، تولید کنندگان مصالح ، قیر ، آسفالت و انجمن های تخصصی نیز از سیاست های دیگر مرکز در اتقای کیفیت آسفالت است.
    وی گفت : ارزیابی واحدهای تولیدی در جهت استفاده از ظرفیت های قانونی مرکز از طریق اعطای گواهینامه فنی به شرکت های صاحب صلاحیت از دیگر اقدامات مرکز است و ایجاد سامانه اطلاعاتی منحصر به فرد تولید کنندگان قیر ، آسفالت ، افزودنی ها و ماشین نفر در سال 94 و همکاری و انتشار چند کتاب تخصصی در حوزه قیرهای با درجه بندی عملکردی PG با کمک بخش صنعت از عملکرد یکساله اخیر مرکز است.
    رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : تعریف و انجام و نظارت بر اجرای چندین طرح تحقیقات از قبیل استفاده از تراشه های آسفالت ، ماسه آسفالت ، آسفالت SMA ، بررسی علل خرابی های زودرس روسازی های آسفالتی چند استان ، پیاده سازی پروژه ملی PMS ، پیگیری راه اندازی آزمایشگاه تسریع شده روسازی APT و ... زمینه های تحقیقاتی مرکز در حوزه مهندسی و قیر و آسفالت است.
    وی افزود : ایجاد تمرکز در فعالیت های قیر و آسفالت و روسازی از دستاوردهای مهم و برای اولین بار در سطح وزارت راه و شهرسازی است که این کارها با همکاری و همراهی کارگروه ارتقای کیفیت آسفالت ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، شرکت فرودگاه های کشور ، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، معاونت برنامه ریزی و اقتصادی و معاونت راه روستایی بدست آمده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار