مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

مساکن ۳۵متری به افراد بی‌خانمان واگذار شود

طرح خانه‌های کوچک مقیاس مُسکن موقت است

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح خانه‌های کوچک مقیاس (۳۵ متری) همانند یک مسکن موقت و کوتاه مدت عمل خواهد کرد و قطعا این گونه طرح ها و اقدامات راه حل اصلی مشکل کمبود مسکن در کشور نیست.

مساکن ۳۵متری به افراد بی‌خانمان واگذار شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در واکنش به ارسال طرح خانه‌های کوچک مقیاس (35 متری) از سوی شهرداری تهران به وزارت کشور، گفت: در شرایط کنونی اغلب کلانشهرهای کشور از جمله تهران با کمبود مسکن مواجه است، بنا بر این نهادهای اجرایی از جمله وزارت راه و شهرسازی و شهرداریها نسبت به تولید مسکن جهت رفع کمبودها اقدام می کنند.

    طرح خانه‌های کوچک مقیاس (35 متری) همانند یک مُسکن موقت و کوتاه مدت عمل خواهد کرد

    نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که طرح خانه‌های کوچک مقیاس (35 متری) همانند یک مسکن موقت و کوتاه مدت عمل خواهد کرد و قطعا این گونه طرح و اقدامات راه حل اصلی مشکل کمبود مسکن در کشور نیست.

    طرح خانه‌های کوچک مقیاس (35 متری)  مغایر با الگو ساخت مسکن ایرانی است

    وی گفت: به نظر من خانه‌های 35 متری بیشتر برای افراد بی خانمان و بی بضاعت کاربرد دارد، این افراد می توانند برای رفع معضل مسکن خود از این مساکن استفاده کنند. از طرف دیگر طرح خانه‌های کوچک مقیاس (35 متری)  مغایر با الگو ساخت مسکن ایرانی است، زیرا بر اساس آن الگو، حداقل متراژ مسکن باید بالای 50 متر باشد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعا طرح خانه‌های کوچک مقیاس (35 متری)  تبعات اجتماعی بسیاری دارد اما می توان از این طرح برای رفع موقت مشکل کمبود مسکن استفاده کرد تا در آینده با اجرای طرح های کلان و استاندارد، نیازهای کشور رفع شود، اما به طور حتم طرح خانه‌های کوچک مقیاس راه حل اساسی برای این مسائل نیست.

    مغایرت طرح خانه‌های کوچک مقیاس با برنامه جامع مسکن

    موسوی بیوکی افزود: طرح خانه‌های کوچک مقیاس با برنامه جامع مسکن مغایر است، زیرا در برنامه مذکور مسکن سبز حدود 70 متر در نظر گرفته شده است و مسکنی تحت عنوان مسکن 35 متری وجود ندارد. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار