مدیران خودروعصر اعتبار

کلید واحد‌های مسکن ملی کِی بدست متقاضیان می‌رسد؟!

عصر ساختمان- با توجه به نام گذاری امسال به نام جهش تولید وزارت راه وشهرسازی با طرح اقدام ملی مسکن قصد برداشتن گام بلندی در این مسیر دارد.

کلید واحد‌های مسکن ملی کِی بدست متقاضیان می‌رسد؟!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بازار مسکن در این روز‌ها با مشکلات بسیار زیادی از جمله رکود در معاملات روبرو بوده است این در حالی است که در این روز‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی بخش‌ها از جمله بخش ساخت وساز هم با مشکلات زیادی از جمله توقف کارگاه‌های ساختمانی روبه رو شده است.

    از سوی دیگر با توجه به نام گذاری امسال به نام جهش تولید تمامی حوزه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی گام بلندی در حوزه تولید مسکن برداشته است که این خود می‌تواند نقش موثری در تولید و رونق مسکن در بازار خرید وفروش و بازار اجاره خواهد داشت.

    اتمام ساخت واحدهای مسکونی نیمه تمام با همکاری دولت
    در همین زمینه محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ابلاغ جدیدترین طرح مسکنی وزارت راه و شهرسازی به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در راستای کنترل قیمت‌های مسکن در سال 99 و همچنین اجرای طرح هدف گذاری جهش تولید در بخش مسکن خبر داد و گفت: طبق رایزنی‌هایی که با بخش خصوصی و همچنین کارشناسان مسکن انجام شد مقرر شده تا تمامی اراضی و واحد‌های مسکونی که نیمه تمام باقی مانده با همکاری دولت و ادارات کل راه و شهرسازی ساخته و به بازار عرضه شود.

    او با اشاره به اینکه طبق برآورد‌های اولیه که انجام شده حدود 200 هزار واحد مسکونی نیمه کاره در کلان شهر‌ها از جمله تهران وجود دارد که با عرضه و ساخت این واحد‌های مسکونی به صورت کامل مانع از جهش قیمتی مسکن در بازار خواهد شد.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ما سعی کرده‌ایم از حداکثر توان بخش خصوصی در حوزه مسکن استفاده کنیم، افزود: اعلام کرده ایم که هر سازنده و یا مالکی که واحد مسکونی نیمه تمام و یا اراضی قابل سکونتی دارد در سایت طرح اقدام ملی مسکن معرفی کند و ما با معرفی متقاضی یا معرفی سازنده و همچنین حمایت‌های مالی و خدماتی سعی خواهیم کرد هر چه سریع‌تر این واحد‌ها را به اتمام برسانیم و آن‌ها را به بازار عرضه کنیم.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی با چارچوب‌هایی که در نظر گرفته شده و همچنین امکانات، حمایت‌های مالی و بسته‌های خدماتی سعی دارد سازندگان را به ورود بازار مسکن تشویق و همچنین نگرانی‌های متقاضیان را برای نبود واحد‌های مسکونی مورد نیاز خود را برطرف کند.

    تمامی نگرانی‌های متقاضیان در بخش مسکن ملی برطرف شد
    محمود زاده بیان کرد: با اجرای این طرح دو نگرانی از سوی متقاضیان و همچنین سازندگان برطرف می‌شود چرا که از ابتدا سازنده می‌داند که متقاضی متقاضی منابع مالی مورد نظر را دارد و همچنین متقاضیان از لحاظ کمی و کیفی واحد‌های مسکونی‌ها خود هیچ نگرانی ندارند چرا که تمامی این ساخت و ساز‌ها تحت نظارت دولت و وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود.

    او تاکید کرد: همچنین سازندگان از ابتدا می‌دانند که احتمال فروش این واحد‌ها به صورت 100% وجود دارد و هیچ نیازی به ورود سرمایه از سمت خودشان وجود ندارد چرا که با معرفی متقاضی و سازنده از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن و در چارچوب‌های مورد نظر ساخت واحد‌های مسکونی اجرایی می‌شود.

    او تاکید کرد: در این طرح از بخش خصوصی و همچنین مالکان زمین و ساختمان که واحد‌های نیمه کاره‌ای دارند دعوت شده تا از طریق سایت طرح قانون ملی مسکن و ثبت نام آن این واحد‌ها را معرفی کنند.

    محمود زاده با اشاره به اینکه حدود 200 هزار واحد نیمه تمام وجود دارد گفت طبق پیش بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که در کشور حدود 200 هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که با اجرای این طرح می‌توان بخش عمده‌ای از این واحد‌های نیمه تمام را برطرف کرد.

    هیچ محدودیتی برای جذب سرمایه گذار نداشته ایم
    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه هیچ محدودیتی را برای جذب سرمایه گذاری در این حوزه نداشته ایم افزود: با اجرای این طرح می‌توانیم چرخه تولید مسکن را با سرعت بیشتری به حرکت در بیاوریم.

    او ادامه داد: طرح تولید مسکن را به تمامی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ شده تا از طریق آن بتوانیم انگیزه را برای متقاضیان و همچنین سازندگان مسکن ایجاد کنیم.

    محمودزاده با اشاره به اینکه در طول یک هفته‌ای که این طرح به استان‌ها و ادارت کل راه وشهرسازی استان‌ها ابلاغ شده خوشبختانه استقبال سازندگان و همچنین بخش خصوصی بسیار زیاد بوده است افزود: بخش خصوصی ظرفیت‌های لازم را در شهر‌های مختلف داشته که بسیار قابل ملاحظه بوده و ما امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم رونقی را در حوزه تولید مسکن ایجاد کنیم و از طریق آن بتوانیم قیمت مسکن را ثابت نگه داریم.

    گفتنی است امیداوریم با اجرای این طرح و استمرار آن بتوانیم آینده خوبی را برای بازار مسکن که خود در این روز‌ها حال مساعدی ندارد ایجاد کند از سوی دیگر امیدواریم تمامی بخش‌ها از جمله بخش خصوصی و سازندگان مسکن بتوانند پای کار بیایند و در اجرای آن همکاری‌های لازم را داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار