مدیران خودروعصر اعتبار

مروری بر چالش‌برانگیز‌ترین پروژه‌های معماری امروز جهان

عصر ساختمان:این روزها پروژه‌هایی بلند‌پروازانه و شگفت‌انگیز در سراسر جهان در حال ساخت و ساز هستند که قوانین متعارف را به چالش کشیده‌اند.

مروری بر چالش‌برانگیز‌ترین پروژه‌های معماری امروز جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از هنر آنلاین، این روزها در سراسر جهان پروژه‌هایی بلند پروازانه و شگفت انگیز مراحل ساخت و ساز را می‌گذرانند. بعضی از این پروژه‌ها از قوانین متعارف عقلی سرپیچی کرده و قوانین گرانش را به چالش کشیده‌اند به طوری که قوانین فیزیک و ثبات سازه ای را با تعاریفی نامتعارف تر و عجیب تر از قبل ارائه می‌دهند.

    برج جده در عربستان سعودی مجموعه ای از ساختمان‌های متعدد در یک هارمونی ساده است که ارتفاع آن 1007 متر می‌باشد. این برج با 200 طبقه به عرش جهان شهرت دارد و تا کنون اجرای 26 طبقه آن کامل شده است. این برج اولین ساختمانی است که ارتفاع آن از مرز 1 کیلومتر می‌گذرد.

    برج مروارید دبی اگرچه متوسط ارتفاع اکثر ساختمان‌های بلند این شهر را در اختیار ندارد ، اما ترکیبی از 4 برج است که هریک 300 متر ارتفاع دارد و در نوع خود خارق العاده است.

    فرودگاه جدید استانبول یکی از بزرگ‌ترین مراکز حمل و نقل هوایی جهان خواهد بود که سراسر اروپا، شمال آفریقا و خاور میانه را پوشش خواهد داد. این فرودگاه مسئولیت رسیدگی به 150 میلیون مسافر را بر عهده خواهد داشت و تاریخ اتمام آن 2028 تعیین شده است.

    برج یک دبی (One Tower) پس از اتمام ساخت ، با 711 متر ارتفاع بلندترین ساختمان مسکونی خواهد بود که تا به حال اجرا شده است. این پروژه با 78 هزار خانه مسکونی، 885 آپارتمان و یک پیست اسکی سرپوشیده از عظیم‌ترین پروژه‌های مسکونی دنیا به شمار می‌رود.

    شهر جنگلی جاهور، مالزی هم یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های احیای زمین در جهان است. به دنبال ساخت 4 جزیره جدید، 1400 هکتار از زمین‌های بین خلیج مالزی و سنگاپور اصلاح شدند. این مجموعه بی نظیر 700 هزار مجتمع مسکونی را تا 20 سال آینده در خود جای می‌دهد. شهر جنگلی پتانسیل ایجاد 220 هزار شغل در رشته‌های امور فن آوری، امور مالی و بیوتکنولوژی را دارد.

    اکو آتلانتیک سیتی – لاگوس، نیجریه توسعه ای پیشگام و مهم از اطلاح و احیا زمین است. این پروژه شامل 10 میلیون متر مربع از ساختمان‌های مسکونی و فضای کسب و کار در سواحل لاگوس خواهد بود.

    دهکده هزاره – تانگرانگ، اندونزی شهرستانی هوشمند و به تنهایی شامل برج‌های سه گانه ای است به نام‌های برج 75 طبقه Getawy، برج 75 طبقه Super و برج 100 طبقه Iconic. برج نمادین (Iconic) بلندترین برج اندونزی خواهد بود.

    و بالاخره پروژه جزیره خزر – آذربایجان یک سرمایه گذاری در مقیاس بسیار بزرگ از 41 جزیره مصنوعی است که در 25 کیلومتری باکو واقع شده است. این مجموعه بزرگ در 7 کیلومتری ساحل واقع شده که دورترین مسافت برای ساخت جزیره مصنوعی به شمار می‌رود. برنامه ای عظیم تر برای افزایش این جزایر تا 2000 هکتار در برنامه مهندسان پروژه قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار