مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با عصر ساختمان:

تعداد پروانه های باطل شده مشاوران املاک هرروز افزایش می یابد

عصر ساختمان-در این دو ماه افزایش نسبی قیمت را نیز داشتیم اما در خرداد ماه که مصادف با ماه رمضان شد؛ میزان خرید و فروش ها مجددا کاهش یافت و بازار در رکود فرو رفت.

تعداد پروانه های باطل شده مشاوران املاک هرروز افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    مجتبی صفایی، کارشناس بازار مسکن در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان» به ارزیابی بازار مسکن در سه ماه نخست سال جاری پرداخت و گفت: بعد از تعطیلات نورزوی و با شروع سال کاری جدید خرید و فروش های خوبی در حوزه مسکن انجام شد.البته بیشتر خرید ها از سوی سازنده ها صورت گرفت.
    وی ادامه داد: تعداد خانه های کلنگی که در این مدت  از سوی سازندگان خریداری شده بیشتر از خرید مصرف کنندگان واقعی بوده است.
    صفایی با تاکید بر این که فروردین و اردیبشهت بازار مسکن رونق نسبی را تجربه کرد؛ افزود: در این دو ماه افزایش نسبی قیمت را نیز داشتیم اما در خرداد ماه که مصادف با ماه رمضان شد؛ میزان خرید و فروش ها مجددا کاهش یافت و بازار در رکود فرو رفت.
    وی درخصوص خبری مبنی بر تعطیلی بنگاه های املاک به دلیل رکود بازار نیز گفت: این خبر صحت دارد  و به دلیل رکود بازار بسیاری از مشاوران املاک که اجاره ای بودند مجبور به تعطیلی واحدهای خود شدند. به گفته یکی از اعضای هیات امنای اتحادیه مشاوران املاک  تعداد پروانه هایی که هر روز باطل می شود؛ بسیار زیاد است.
    صفایی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به نامه تعزیرات به مشاوران املاک اظهار داشت: متاسفانه تخلفات مشاوران املاک بسیار زیاد است .مردم فقط با دیدن یک کارت به مشاوران املاک اعتماد کرده و آن ها را به خانه هایشان راه می دهند و این موضوع زمینه را برای سوءاستفاده برخی از مشاوران املاک باز می کند.
    این کارشناس بازار مسکن  بیشترین تخلفی را که مشاوران املاک مرتکب می شوند را بالا گفتن قیمت ملک برشمرد و گفت: گاه مشاوران املاک قیمت بالاتر از قیمت پیشنهادی مالک به خریدار داده و با تخفیف دروغینی که از مالک می گیرند شیرینی بیشتری از مشتری می طلبند.
    وی درباره حق کمیسیون بنگاه های املاک نیز گفت:هر چند اتحادیه درصدی را برای این امر منظور کرده است اما حق کمیسیون معمولا توافقی است.

     

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار