مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار زنجان:

پرونده مسکن مهر در استان زنجان آذر ماه امسال بسته می‌شود

۳۶۶ واحد تولیدی استان تعطیل است

عصر ساختمان:استاندار زنجان با بیان اینکه ۳۶۶ واحد تولیدی استان تعطیل است گفت: وقتی ما می‌گوییم که ۳۶۶ واحد در استان تعطیل هستند به این معنا نیست که همه اینها در این دوره تعطیل شده‌اند، بلکه بعضی از این واحدها بیش از ۲۰ سال است که راکد هستند.

پرونده مسکن مهر در استان زنجان آذر ماه امسال بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان، جمشید انصاری شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به نرخ تورم اظهار داشت: در پایان اردیبهشت ماه نرخ تورم کشور از 10.8 درصد با 0.6 درصد کاهش به 10.2 درصد رسیده است.

    وی با بیان اینکه امید است که نرخ تورم کشور در 12 ماه منتهی به خرداد ماه یا تیر ماه تک رقمی شود، افزود: در حدود 20 سال گذشته این برای نخستین بار است، نرخ تورم به زیر 10 درصد می‌رسد که این نتیجه کار هدف‌گذاری شده دولت است.

    استاندار زنجان با اشاره به نرخ تورم در استان زنجان عنوان کرد: در استان نرخ تورم در پایان سال 94 با میزان 8.9 درصد تک رقمی شده بود و در پایان اردیبهشت ماه 7.7 درصد  شد که نسبت به پایان سال گذشته 1.2 درصد کاهش داشته است.

    وی با اشاره به اینکه نرخ تورم استان زنحان از بهمن ماه سال 94 تک رقمی بود، گفت: این در شرایطی است که در زمان آغاز به کار دولت یازدهم نرخ تورم استان زنجان حدود 4 درصد از متوسط کشور بیشتر بود که نشان می‌دهد در برخی از مناطق این سیاست‌ها خوب جواب داده است.

    انصاری با اشاره به اینکه در حال حاضر استان بیست و سوم از لحاظ بالا بودن نرخ تورم هستیم، خاطرنشان کرد: یعنی 22 استان نرخ تورم بالاتری نسبت به ما دارند و در بین همه استانها آذربایجان شرقی با 14.7 درصد بالاترین و خوزستان با 5.8 درصد پایین‌ترین نرخ تورم را به خود اختصاص داده‌اند.

    وی در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده اقتصاد مقاومتی نیز اظهار داشت: نخستین گزارش برنامه‌های پیش‌بینی شده آماده بوده و ظرف چند روز آینده منتشر می‌شود تا مشخص شود در راستای سیاست‌های ابلاغی و برنامه‌های دولت چه برنامه‌ریزیهایی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، مسکن، خدمات و گردشگری برای غلبه بر رکود و رونق اقتصادی پیش‌بینی شده است.

    استاندار زنجان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی هم به دلیل تاکید مقام معظم رهبری و هم به دلیل شرایط کشور امر مهمی است، ابراز کرد: کسانی نیز وجود دارند که بدون توجه به پیچیدگی‌های کار اظهار نظرهای بدون اطلاع انجام می‌دهند.

    وضعیت واحدهای تولیدی استان

    وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌های دولت یک برش استانی برای تمامی استانها در نظر گرفته می‌شود، گفت: این برنامه‌ها در اکثر حوزه‌ها از جمله صنعت، معدن و کشاورزی مشخص شده است.

    انصاری با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و فعال استان خاطرنشان  کرد: در استان زنجان یک هزار و 409 واحد صنعتی داریم که بر اساس آخرین آمار یک هزار و 270 واحد دارای پروانه بهره‌برداری بوده و 139 واحد نیز یا پروانه بهره‌برداری ندارند و یا در مرحله آزامایشی بوده و هنوز دریافت نکرده‌اند.

    وی اضافه کرد: از یک هزار و 409 واحد صنعتی استان یک هزار و 278 واحد ما واحدهای کوچک، 76 واحد متوسط که بین 50 تا 100 کارگر دارند و 55 واحد بزرگ داریم که بالای 100 کارگر در آنها مشغول به کار هستند.

    استاندار زنجان با بیان اینکه 366 واحد از کل واحدهای استان راکد یا تعطیل هستند، عنوان کرد: این میزان 26 درصد واحدهای استان می‌شود که از متوسط کشوری پایین‌تر است.

    وی با اشاره به اینکه 1043 واحد صنعتی داریم که با ظرفیت‌های مختلف فعالیت می‌کنند، بیان کرد: وقتی ما می‌گوییم که 366 واحد در استان تعطیل هستند به این معنا نیست که همه اینها در این دوره تعطیل شده‌اند، بلکه بعضی از این واحدها بیش از 20 سال است که راکد هستند.

    انصاری با بیان اینکه از 366 واحد تعطیل استان 164 واحد در شهرکهای صنعتی قرار دارند، گفت: از 164 واحد شهرکهای صنعتی 16 واحد از سال 92 تا به حال تعطیل شده‌اند.

    وی تصریح کرد: همه واحدهای تعطیل شده قابلیت راه‌اندازی ندارند و از بین 164 واحد، راه‌اندازی 45 واحد را در سال 95 در برنامه پیش‌بینی کرده‌ایم.

    استاندار زنجان اظهار داشت: از 1043 واحد فعال، 28.5 درصد زیر 50 درصد ظرفیت و 71.5 درصد بالای 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند که اگر این واحدها با تزریق منابع مالی آمادگی افزایش را داشته باشند، دولت در این راستا حمایت‌های لازم را انجام خواهد  داد.

    وی عمده مشکل واحدهایی که زیر 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند را نداشتن مواد اولیه عنوان کرد و گفت: واحدهای سرب و  روی ما همین وضعیت را دارند.

    355 واحد نیمه تمام بخش صنعت و معدن

    انصاری با اشاره به واحدهای صنعتی نیمه تمام استان خاطرنشان کرد: در بخش صنعت و معدن استان 355 واحد نیمه تمام با 50 درصد و بالاتر پیشرفت فیزیکی وجود دارد که از این 355 واحد 274 واحد پیشرفت بالای 60 درصد دارند که 50 واحد را در برنامه قرار داده‌ایم.

    وی به واحدهای غیرفعال بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: 152 واحد  غیرفعال در بخش کشاورزی استان وجود دارد که 123 واحد مربوط به دام و طیور، 2 واحد شیلاتی، 16 واحد مربوط به صنایع کشاورزی و 11 واحد در بخش باغبانی هستند.

    استاندار خاطرنشان کرد: هر کدام از واحدهای کشاورزی غیرفعال به شرط توجیه اقتصادی حمایت می‌شوند.

    وی با بیان اینکه 141 واحد نیمه تمام نیز در بخش کشاورزی داریم، اضافه کرد: از این واحدها 67 واحد در بخش دام و طیور، 63 واحد در صنایع کشاورزی، 7 واحد در بخش باغبانی و 4 واحد شیلاتی هستند.

    انصاری تصریح کرد: از این 141 واحد 50 واحد برای اتمام و بهره‌برداری در سال 95 مورد حمایت قرار می‌گیرند.

    پرونده مسکن مهر آذر ماه بسته می‌شود

    وی با اشاره به برنامه دولت در بخش مسکن ابراز کرد: در این بخش برنامه دولت تکمیل و تحویل مسکن‌های مهر است و در استان زنجان بنا داریم تا آذرماه به این کار پایان دهیم.

    استاندار زنجان با اشاره به پروژه‌های بخش گردشگری گفت: 9 واحد در  بخش گردشگری داریم که پیشرفت بالای 70 درصد دارند  که امسال آنها را در  برنامه قرار داده‌ایم و 26 واحد زیر 70 درصد پیشرفت وجود دارد که باید  به 60 یا 70 درصد برسد تا  مورد  حمایت قرار گیرند.

    وی با اشاره به سهم استان زنجان در پروژه‌های بزرگ ملی برای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: از 25 هزار مگاوات برق تولیدی پیش‌بینی شده دو هزار مگاوات قرار است در استان زنجان تولید شود که به همین دلیل عملیات اجرایی نیروگاه زنجان یک و 2 آغاز شده و زنجان 4 و سیکل ترکیبی زنجان 3 نیز به سرمایه‌گذار کره‌ای واگذار شده است که از بهمن ماه کار خود را آغاز خواهند کرد.

    انصاری با اشاره به دو خطه کردن راه آهن اظهار داشت: 104 کیلومتر از 314 کیلومتر راه آهن زنجان-قزوین مربوط به استان زنجان است که عملیات زیرسازی آن در سال 95 انجام می‌شود و ریل‌گذاری نیز در سال 96 انجام خواهد شد که حجم قرارداد  این 104  کیلومتر 312 میلیارد تومان است.

    وی به پروژه‌های بخش  جاده نیز اشاره کرد و گفت: جاده سلطانیه-خدابنده-کبودرآهنگ در برنامه‌ها پیش‌بینی شده که باند دوم آن در این دو سال باید اجرا شود.

    استاندار زنجان در مورد بازگشایی خیابان پادگان و وضعیت انتقال پادگان ارتش زنجان با اشاره به اینکه هیچ اعتبار دولتی به ساخت پادگانهای جدید داده نمی‌شود، بیان کرد: پادگان جدید  از محل فروش اراضی پادگان قبلی ساخته می‌شود.

    وی در مورد اراضی پادگان ارتش زنجان نیز خاطرنشان کرد: اراضی تیپ 216 زرهی ارتش زنجان 252 هکتار است که 11 هکتار آن سنددار بود که سبب می‌شد فروش  اراضی با مشکل مواجه شود که ما سند 172 را صادر کردیم که به آن 11 هکتار قبلی اضافه شد و مراحل آخر 70 هکتار نیز در حال انجام است.

    انصاری گفت: با توجه به اقدامات انجام شده ارتش موافقت خود را برای رها سازی زمین‌ها برای بازگشایی محور غربی و شمالی اطراف پادگان اعلام کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی