مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تردد تانکرهای یک جداره حمل قیر از ابتدای سال ۹۶ ممنوع شد/مصرف سالانه ۲۰ میلیون تن آسفالت

عصر ساختمان- رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در هفتمین همایش قیر و آسفالت از ممنوعیت تردد کامیون های حامل قیر یک جداره از ابتدای سال ۹۶ خبر داد و گفت: قرارداد کارخانه های تولید آسفالت بدون گواهینامه لغو می شود.

تردد تانکرهای یک جداره حمل قیر از ابتدای سال ۹۶ ممنوع شد/مصرف سالانه ۲۰ میلیون تن آسفالت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان » داوود کشاورزیان در ادامه آماری در خصوص میزان مصرف قیر در کشور طی سال گذشته ارایه کرد و گفت: سال گذشته 10 میلیون تن قیر در جاده های کشور مصرف شد.همه  با موضوع روسازی آسفالت آشنا هستیم علی رغم این که سال به سال سرمایه  بیشتری برای این کار اختصاص می یابداما هنوز به لحاظ کیفیت روند بهبود را طی نکرده ایم.
    وی افزود:مردم می گویند فلان راه را دهه 50 ساخته اند و هنوز کیفیت خوبی دارد اما فلان راه دو سال است که ساخته شده ولی کیفیت ندارد، خود ما هم این را قبول داریم.قطعا مشکلاتی وجود دارد که باعث کاهش کارایی ما می شود. بنابراین باید به دنبال رفع این مشکلات باشیم و از تمرکز بر یک سری ظرایف دوری کنیم.
    وی  با تاکید بر این که باید مباحث کلان مدیریتی مورد آسیب شناسی قرار گیرد؛اظهار داشت:اکنون برخی پیمانکاران به شکل حرفه ای و با کیفیت قابل قبول فعالیت می کنند اما کسانی هم هستند که بدون داشتن تجربه و دانش کافی وارد این حوزه شده اند و ادعای پیمانکاری آسفالت  را دارند.
    کشاورزیان تصریح کرد: برای آن که گرفتار انحصار نشویم کارها را خرد کرده ایم و یک شرکت صاحب نام و دارای برند بین المللی نداریم.

    رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با یادآوری این که موضوع کیفیت در نظام کیفی کشور چندان جایی ندارد، گفت: نظام مالی در کیفیت کارها تاثیر منفی دارد، همچنین نظام تضمین هم ایراد دارد و از هیچ پیمانکاری تضمین نمی خواهیم  و بین آنها فرق نمی گذاریم.
    وی  ادامه داد: جمعاً سالانه بیش از 20 میلیون تن آسفالت در کشور اجرا می‌شود. برای تجدید روکش راه‌ها، ارتقا ایمنی و نگهداری راه‌ها، سالانه 8 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم که مجموع اعتبارات ما در این حوزه سال گذشته 50 درصد بود و امسال این رقم به‌دلیل محدودیت اعتباری کاهش یافت.
    کشاورزیان با بیان این که بدهی ما به پیمانکاران افزایش یافته است، اضافه کرد: از ابتدای سال 96 به در پروژه های سازمان راهداری به هیچ وجه اجازه حمل قیر با تانکرهای یک جداره را نمی دهیم، از این  پس کسانی که در این بخش فعالیت می کنند باید در یکسال و اندی باقیمانده تانکرهای خود را دو جداره کنند.
    وی با انتقاد از اینکه در این حوزه نظام تضمین کیفیت پروژه نیز دنبال نمی‌شود، افزود: نظام ارزیابی کیفی باید به‌نحوی دنبال شود که فقط پروژه‌های باکیفیت از فیلتر ارزیابی عبور کنند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو