مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست معاملات کالایی کارگزاری مبین سرمایه در گفت و گو با عصر ساختمان:

افزایش زمان تسویه، مشوقی برای ورود به بورس کالا

عصر ساختمان- ارایه مشوق های تسهیلاتی در جذب شرکت های تولیدی به حضور در بورس کالا بسیار تاثیرگذار است. بورس کالا می تواند با ارائه مشوق هایی از جمله افزایش زمان تسویه، عرضه های بیشتری در تابلو های معاملاتی خود داشته باشد.

افزایش زمان تسویه، مشوقی برای ورود به بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    ایرج فرجی ، سرپرست معاملات کالایی کارگزاری مبین سرمایه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان» به شروع مجدد عرضه سیمان در بورس کالا اشاره کرد و گفت: چهار سال پیش عرضه سیمان در بورس کالا با چالش هایی مواجه و عرضه سیمان در بورس کالا متوقف شد. اما اکنون بعد از چهار سال با تدابیری که در بورس کالا و صاحبان صنایع سیمان صورت گرفت اولین عرضه سیمان در بورس کالا انجام گرفت.
    فرجی ادامه داد: در این عرضه 2 هزار تن سیمان کارخانه سیمان اصفهان در تابلوی معاملات بورس کالا قرار گرفت و یک هزار تن آن توسط یک شرکت به صورت یکجا و نقدی خریداری شد. این عرضه هنوز به مقدار واقعی و مورد پسند فعالان بازار نرسیده است که یکی از دلایل آن به توقف 4 ساله این امر بر می گردد. این در حالی است که وجود کارخانه های متعدد سیمانی در کشور نوید عرضه های بیشتر با مقدار قابل توجه تری را می دهد.
    وی با اشاره به حضور چند شرکت سیمانی در بورس اوراق بهادار اظهار کرد: از دیگر مزیت های عرضه سیمان در بورس کالا می توان به  کشف قیمت نسبت به عرضه و تقاضا و شفافیت معاملات که منجر به تسهیل و افزایش خرید و فروش در تالار بورس تهران می‌شود؛ اشاره کرد.
    فرجی یکی دیگر از مزیت های این امر را تامین مالی ازطریق ابزارهای مختلف مالی برشمرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از کارخانه های سیمانی با مشکلات نقدینگی مواجه هستند. استفاده از ابزارهایی مانند انتشار اوراق سلف موازی می تواند کارخانه های سیمانی را به حرکت در بیاورد و بازار سیمان را رونق بخشد.
    وی به ادامه روند عرضه سیمان اصفهان در بورس کالا اشاره و ابراز امیدواری کرد شاهد عرضه بیشتری از این شرکت بزرگ سیمانی در تابلوی بورس کالا باشیم.
    سرپرست معاملات مبین سرمایه، در خصوص جذب شرکت های تولیدی به بورس کالا گفت: ارایه مشوق های تسهیلاتی در جذب شرکت های تولیدی به حضور در بورس کالا بسیار تاثیرگذار است. بورس کالا می تواند با ارائه مشوق هایی از جمله افزایش زمان تسویه، عرضه های بیشتری در تابلو های معاملاتی خود داشته باشد.
    وی در ادامه گفت: در حال حاضر که بازار ساختمان و سیمان درکشور ما در وضعیت رکود به سر می برند؛ بیشتر شرکت ها با مشکل نقدینگی مواجه هستند. تسویه بلند مدت می تواند توان خریداران را برای خریدهای بیشتر افزایش دهد.
    وی با اشاره به نقش کارگزاری در این فرآیند بیان کرد: کارگزاری را می توان  بازوی بورس کالا برشمرد. کارگزاری ها در کنار اقداماتی که برای بالا بردن افزایش معاملات انجام می‌دهند؛ به جذب مشتری هم می پردازد. همچنین با توجه به منافعی مشترکی که با بورس کالا دارند، فعالیت های زیادی درپیشبرد اهداف مشترکشان انجام می‌دهد. کارگزاری نمی‌تواند برای شرکت ها تامین مالی انجام دهد، ولی با مشاوره و اطلاع رسانی که به مشتریان ، کمک شایانی به این صنعت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار