مدیران خودروعصر اعتبار

۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر بروجرد واگذار شده اند

عصر ساختمان:رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: حدود ۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر شهرستان بروجرد به متقاضیان واگذار شده اند.

۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر بروجرد واگذار شده اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، کامران فرشید،افزود: 10 درصد مابقی واحدهای مسکن مهر به دلیل برخی مشکلات در تعاونی ها از جمله تعاونی توحید تاکنون به بهره برداری نرسیده اند.
    وی اظهار کرد: تاکنون پنج هزار واحد مسکونی از مجموع 6 هزار و 200 واحد مسکن مهر بروجرد به متقاضیان واگذار شده است و واحدهای باقیمانده نیز تا پایان امسال واگذار می شوند.
    رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد مجموع تعاونی های مسکن مهر این شهرستان را 29 تعاونی اعلام کرد و افزود: متاسفانه 2 تعاونی در واگذاری واحدهای مسکونی به متقاضیان تعلل کرده اند.
    وی با بیان اینکه تعاونی مسکن توحید بروجرد 240 واحد مسکن مهر را زیرپوشش دارد، گفت: به دلیل تخلفات انجام شده از جمله برداشت غیرقانونی توسط هیات مدیره، آماده نکردن واحدهای مسکونی، نصب نشدن آسانسور و ایجاد نکردن فضای عمومی، پرونده قضایی برای تعاونی مسکن توحید تشکیل شده است.
    فرشید اظهار کرد: با توجه به آغاز فعالیت اداره راه و شهرسازی، عملیات آماده سازی طرح مسکن مهر در حال انجام است لذا امیدواریم با سرعت بخشیدن به کار شاهد اتمام هرچه سریعتر این طرح باشیم.
    وی خواستار آزادسازی وام برخی واحدهای مسکن مهر از سوی بانک مسکن شد و افزود: اداره ثبت اسناد هرچه سریعتر باید نسبت به صدور سند واحدهای مسکن مهر اقدام کند.
    رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با بیان اینکه طراحی اولیه بلوک های مسکن مهر توسط مشاوران اداره راه و شهرسازی صورت گرفته است، گفت: متاسفانه ارتفاع برخی از بلوک ها مورد تایید اداره استاندارد نیست.
    وی افزود: با توجه به قول مساعد رئیس سازمان استاندارد کشور و پیگیری علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود اداره استاندارد لرستان با تعامل بیشتر و راه حل قانونی این مشکل را برطرف کند.
    فرشید اظهار کرد: مشترکان، هزینه آماده سازی محوطه و واحدهای تجاری را به مبلغ هر واحد 10 میلیون ریال پرداخت نموده اند لذا انتظار می رود وضعیت این واحدها هرچه سریعتر مشخص و واحدها به صورت گروهی به اعضای تعاونی واگذار شوند.
    متقاضیان مسکن مهر توحید در چندین نوبت خواستار تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی خود از مسئولان شده اند.
    مسکن مهر طرحی بود در دولت قبل برای خانه ‌دار کردن قشرهای کم درآمد که طبق آن دولت با واگذاری زمین رایگان سعی داشت خانه سازی را تشویق کند.
    این طرح پس از افزایش شدید قیمت مسکن شروع شد لذا دولت برای تأمین مالی این طرح از بانک مرکزی قرض کرد که منجر به چاپ پول بی پشتوانه و افزایش تورم شد به طوری که نصف کل پول‌ های چاپ شده در تاریخ ایران صرف ساختن مسکن مهر شد.
    بیشتر خانه ‌های ساخته شده در این طرح در حاشیه شهرها بودند و فکری برای امکانات گوناگون این واحدها از جمله آب و برق نشد.
    با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید روند تکمیل این واحدهای مسکونی شدت گرفت ولی همچنان تعداد زیادی از این واحدها نیمه تمام مانده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو