مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی

کاهش نرخ سود بانکی تمایل خرید به مسکن را بالا می برد

عصر ساختمان:مدیرشعب بانک مسکن استان مرکزی گفت: ادامه سیاست کاهش نرخ سود بانکی موجب افزایش اجاره بهای مسکن می شود و درنتیجه تمایل اجاره نشینان به خرید مسکن را بالا می برد.

کاهش نرخ سود بانکی تمایل خرید به مسکن را بالا می برد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، مجید امیری ، افزود: کاهش نرخ سود بانکی عاملی در رغبت نداشتن صاحب خانه ها به گرفتن پول پیش برای رهن دارد.
    وی اظهار کرد: با توجه به رکود بخش مسکن تمایل متقاضیان این بخش به اجاره یا رهن به جای خرید و سرمایه کلان را ممکن می سازد و نمودار عرضه و تقاضا را تحت الشعاع قرار می دهد.
    وی گفت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای مجری طرح های دولت در بخش مسکن است و تمام تلاش خود را به خارج شدن مسکن از رکود معطوف کرده است.
    وی افزود: تفاهم نامه ای که با انبوه سازان بسته شده در خصوص طرح تشخیص معاملات، طرح فروش امانی و پرداخت تسهیلات خرید تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای زوج ها از نمونه طرح هایی است که با هدف خارج شدن مسکن از رکود ارایه شده است.
    امیری گفت: کاهش نرخ سود بانکی ارتباطی با رقم اجاره ندارد و هم اکنون صاحب خانه ها اجاره نمی گیرند زمانی که نرخ سود بانکی پایین بیاید تمایل به گرفتن اجاره بها افزایش پیدا می کند.
    وی اظهار کرد: رکود در بخش مسکن باعث شده تا مردم تمایلی برای خرید ملک مسکونی نداشته باشند و اجاره نشینی را بر مالکیت مسکن ترجیح دهند.
    مدیرشعب بانک مسکن استان مرکزی با بیان اینکه، کاهش نرخ سپرده‌های بانکی می‌تواند موج‌های افزایش قیمت اجاره ‌بهای مسکن را برطرف کند، گفت: اجاره‌ بهای مسکن در سال 95 با کاهش نرخ سود بانکی متعادل می‌شود.
    امیری افزود: یکی از مباحثی که همواره در رشد اجاره ‌بهای مسکن در این سال‌ها موثر بوده، به طور قطع شاخص قیمت مسکن نیست،زیرا با وجود اینکه از سال 92 قیمت مسکن رشد نداشته، نرخ اجاره‌بها افزایش یافته است.
    وی افزود: برخی از مردم و مالکان رشد اجاره‌ بها را با منافع سپرده‌های بانکی خود قیاس می‌کنند، یعنی ارزش ملک خود را با سپرده بانکی تطبیق می‌دهند و آن وقت اجاره‌ بها را تعیین می‌کنند.
    شورای پول و اعتبار در نشست ویژه ای تصمیم گرفت که نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای را از 21 درصد به 20 درصد و نرخ سود تسهیلات مشارکتی از 24 درصد به 22 درصد کاهش دهد.
    نرخ سود سپرده های بانکی با توافق بانک ها و مصوبه شورای پول و اعتبار از 20 درصد به 18 درصد و نرخ سود تسهیلات مبادله ای از 21 به 20 و تسهیلات مشارکتی از 24 به 22 درصد کاهش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو