مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی :

تسهیل در روند دریافت وام بافت فرسوده

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرساز گفت: با طراحی سایتی در شرکت عمران و بهسازی روند دریافت وام فرسوده اسان تر شده است.

تسهیل در روند دریافت وام بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، محمد سعید ایزدی،  تسهیلات بخش مسکن تنوع زیادی پیدا کرده است به طوری که وام مقاوم سازی ، ودیعه مسکن ، وام نوسازی در بخش بافت فرسوده و همچنین وام خرید و ساخت نیز داریم.

    وی افزود: در سال های 93-94 تلاش کردیم تمرکز بیشتر بر روی بانک مسکن باشد یعنی بانک مسکن را بانک توسعه در حوزه مسکن قرار دهیم.
     
    ایزدی تصریح کرد: در هفته گذشته بانک مرکزی به 24 بانک عامل تسهیلات نوسازی را ابلاغ کرده است و انتظار می رود تسهیلات نوسازی ارائه شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : مشکل اصلی هم تحقق ما به التفاوت سود تعیین شده توسط دولت است.

    وی افزود: با توافقی که بین بانک مسکن ، وزارت راه شهر سازی و سازمان مدیریت انجام شد 150 هزارفقره از تسهیلات را در بانک مسکن متمرکز کردیم که با توجه به تعهد سازمان مدیریت ، مابه التفاوت سود از سمت بانک مسکن پرداخت می شود.

    ایزدی تاکید کرد : این مدل پرداخت تسهیلات ، مدل مسکن حمایتی است و گروه های که توانایی بازپرداخت تسهیلات را دارند که عمدتاً از دهک های 5-4-3 به بالا هستند.

    مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: تسهیلات بافت فرسوده ، کارآمد است و ساکنان و سازندگان می توانند از این مدل تسهیلات استفاده کنند و ما نیز تعهد کردیم در زمان سر رسید وام، مابه التفاوت سود یعنی 10 درصد را به دریافت کنندگان تسهیلات پرداخت کنیم.

    وی تصریح کرد: در سالهای 94-93 حدود 107 هزار فقره تسهیلات را از طریق 7 بانک از بین 24 بانک عامل پرداخت کردیم که این بانکها دولتی بودند و از آنجایی که تسهیلات به منابع داخلی بانکها واگذار شده بود بانک های خصوصی تمایلی برای پرداخت نشان ندادند.

    وی افزود: در سال های 94-93 بیش از 56 هزار متقاضی را به بانکها معرفی کردیم.

    ایزدی تصریح کرد: بیش از 12 هزار فقره وام سررسید شده است و به دنبال پرداخت مابه التفاوت سود هستیم.

    ایزدی با اشاره به باقی ماندن 35 هزار پرونده از سال گذشته گفت: پرونده ها تعیین تکلیف شدند و بدنبال تقاضای جدید هستیم که سایتی در سامانه عمران بهسازی شهری طراحی و شرایط برای ثبت نام فراهم شده است.

    وی تصریح کرد: با طراحی این سامانه روند دریافت وام به حداقل رسیده است اگر متقاضیان بتوانند فرم ها را در سامانه پرکنند بلافاصله به بانک ها معرفی می شوند.

    ایزدی ادامه داد: سقف تعیین شده 24 بانک را ابلاغ کردیم و بانک مسکن سقف پرداخت وام را به 150 هزار واحد افزایش داده و آماده پاسخگویی متقاضیان است که در صورت مشکل به سامانه شرکت عمران و بهسازی مراجعه می کند.

    ایزدی تصریح کرد: مدلی که در بافت فرسوده دنبال می کنیم حضور توسعه گران است یعنی ترجیح می دهیم به جای حضور مستقیم مالکین ، توسعه گران (سازندگان) که عمدتاً از انبوه سازان هستند وارد عرصه نوسازی شوند.

    وی ادامه داد: سازندگان می توانند با مدلهای تعریف شده اقدام به ساخت کنند و آخرین جلسه مدل توسعه گران در شهر تهران و در بانک مسکن مراحلش طی شده است و بعد از تصویب در هیات وزیران به عنوان یک مدل به کل محلات تعمیم داده خواهد شد.

    ایزدی افزود : ساکنان در این مدل بر اساس دارایی هایشان در فرآیند نوسازی و توسعه گران با بانک سروکار دارند که انها نیز قرارداد مشارکت واحد نوسازی شده را به مالک ارائه می کنند.

    وی ادامه داد: در این مدل گروه بیشتری را هدف قرار می دهیم و متقاضیان که توان ورود به عرصه را ندارند مورد حمایت قرار می گیرند تا کیفیت ساخت را درکشور بالا ببریم.

    مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: سقف وام نوسازی بافت فرسوده از 30-40-50 میلیون تومان به 40-50-60 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و به بالاترین سقف حوزه نوسازی رسیده است.

    ایزدی تاکید کرد: وام های مسکن به بالاترین حد خود رسیده است که این وام ها در بسیاری از شهرهای بزرگ بیش از 2 سوم و در کلان شهرها نصف قیمت مسکن را تشکیل می دهد ، این افزایش وام روند منطقی را طی کرده است و به تحول بخش مسکن
    کمک می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو