مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش نرخ سود بانکی تاثیری بر بازار رهن و اجاره ندارد

مسکن در دوران پیش رونق است

عصر ساختمان:رییس اتحادیه مشاورین املاک کشور گفت : کاهش نرخ سود بانکی به ۱۵ درصد تاثیر در بازار رهن و اجاره مسکن ندارد.

کاهش نرخ سود بانکی تاثیری بر بازار رهن و اجاره ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از جام جم آنلاین، حسام عقبایی ، درپاسخ به این پرسش که آیا با توجه به کاهش نرخ سود بانکی موجرین بجای گرفتن پول ودیعه میزان اجاره را افزایش نخواهند داد اظهارکرد :کاهش نرخ سود بانکی اثر محسوسی در بازار رهن و اجاره نمی گذارد، چرا که از گذشته هم عمده موجرین در بازار مسکن به دنبال تامین معاش و درآمدشان هستند و برای همین همواره دریافت اجاره برای آنها اهمیت داشته است ، درنتیجه با کاهش نرخ سود بانکی اتفاق جدیدی در بازار رهن و اجاره نخواهد افتاد.

    وی درادامه افزود: مالکینی که به دنبال دریافت پول پیش و ودیعه بیشترهستنند،عموما موجرینی هستند که رویکرد سرمایه گذاری دارند و یا در خرید مسکن پولشان کم بوده و با رهن دادن واحد شان درصدد جبران پول مورد نیازند و یا برای تامین هزینه ازدواج و جهیزیه فرزندان نیاز به پول دارند ، لذا ترجیح می دهند به جای دریافت اجاره ، پول پیش دریافت کنند. اما تعداد موجرانی که پول ازمستاجر می گیرند تا در بانک برای دریافت سود سپرده گذاری کنند محدود است ،بنابراین کاهش نرخ سود بانکی تاثیری در بازار رهن واجاره ندارد و رصدی که در این هفته ها از بازار معاملات داشتیم این موضوع را تایید می کند .

    وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود بانکی به نفع اقتصاد کشور است خاطر نشان کرد : کاهش نرخ سود بانکی در پی کاهش نرخ تورم هم به نفع تولید است و هم به نفع برقراری توازن بین عرضه و تقاضا، خصوصا در حوزه مسکن که همه اینها کمک می کند تا ما با سرعت بیشتری در خروج از رکود پیش رویم .

    وی درباره وضعیت معاملات مسکن در خرداد ماه نیز گفت : ازآنجائیکه خرداد ماه با آغاز ماه مبارک رمضان مصادف شد آمارمعاملات تقریبا نزدیک به آمارمعاملات خرداد ماه سال گذشته است ،اما بعد ازماه رمضان پیش بینی می شود سیر صعودی معاملات همانند اردیبهشت ماه ادامه پیدا کند .

    عقبایی بر این باور است که بازار معاملات مسکن هم اکنون در دوران پیش رونق است و درشش ماه اول سال 95معاملات روند صعودی خواهد داشت و درنیمه دوم سال معاملات به حدی خواهد رسید که بتوانیم تعبیر خروج از رکود را داشته باشیم .

    رییس اتحادیه مشاورین املاک درباره تسهیلات خرید مسکن نیز اظهار داشت :در شرایط فعلی اقتصاد، بنده یکی از موافقان ارائه تسهیلات خرید مسکن هستم و معتقدم خروج مسکن از رکود نیازمند تحریک تقاضا است.

    وی افزود: برخی از کارشناسان معتقدند این تحریک تقاضا گرانی ایجاد می کند ولی به اعتقاد من شرایط امروز به گونه ای نیست که تورم ایجاد کند و از موجبات گرانی مسکن باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو