مدیران خودروعصر اعتبار

موقوفات هم از تعرض در امان نماندند؛

رویش "سرو نقره‌ای" نتیجه زمین خواری در خیابان فرشته

عصر ساختمان:از آنجایی که مخدوش بودن مالکیت ( ح . و ) به اطلاع شهرداری رسیده است، تا کنون پایان کار و اسناد مالکیت واحدهای این برج صادر نشده است و خریداران در واقع در حال خرید ملک فاقد سند هستند.

رویش "سرو نقره‌ای" نتیجه زمین خواری در خیابان فرشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمدعلی محبوبی‌نیک ( متولی موقوفه شخصی دفتر تولیت حاج قاسم تجریشی ) در خصوص مشکلات پیش آمده برای یک قطعه زمین از زمین‌های این موقوفه در منطقه فرشته تهران ( خیابان بوسنی هرزگوین ) گفت: اینجانب متولی موقوفات پدرم ( حاج قاسم تجریشی ) هستم که جزء موقوفات خاص خانوادگی است. من برای مدتی در خارج از کشور زندگی می کردم. پس از بازگشت به ایران برای انجام مسئولیت تولیت موقوفات خاص خانوادگی، و در جهت حفظ و حراست از اموال تحت مسئولیت، متوجه شدم زمین‌های موقوفه توسط عده‌ای زمین‌خوار تصرف و تصاحب شده است. از جمله این زمین‌ها، قطعه زمین 3 هزار و 700 متری در منطقه فرشته تهران است که مورد تصرف شخصی به نام ( ح. ع ) قرار گرفته است. این فرد با استناد به یک سند جعلی، اقدام به تصرف این قطعه زمین کرده بود.

    محبوبی نیک اظهار داشت: اینجانب بنا به مسئولیت قانونی خود اقدام به ارائه لایحه‌ای به قوه قضاییه، جهت اثبات مالکیت زمین فوق‌الذکر کردم. در نهایت پس از بررسی و تحقیق لازم و کارشناسی دستگاه قضایی، مشخص گردید که زمین فوق‌الذکر به تولیت موقوفه خاص خانوادگی حاج قاسم تجریشی مربوط است که متاسفانه آقای ( ح. و )  و عوامل ایشان با سرپیچی از دستورات قوه قضاییه و با بی‌احترامی به قانون و دستگاه قضایی و با استفاده از روابط خاص، به تصرف عدوانی خود ادامه داد و اقدام به ساخت و ساز در این زمین کرد.

    مسئول تولیت موقوفات خاص خانوادگی حاج قاسم تجریشی ادامه داد: با ادامه پیگیری‌های بنده، در تاریخ 1380/12/25 برابر با حکم دادگاه، زمین فوق‌الذکر تخلیه شد و تحویل اینجانب گردید اما (ح. و )  با همراهی عده‌ای کارگر ساختمانی افغانی، شبانه از دیوار ملک تخلیه شده بالا رفته و اقدام به تصرف عدوانی مجدد ملک مذکور کردند. با اعتراض قضایی مجدد اینجانب، پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که منجر به صدور رای دیوان در تایید حقانیت دفتر تولیت گردید. مطابق با نظر دیوان عالی کشور، متصرف در زمین فوق الذکر هیچ گونه سمتی نداشته و نخواهد داشت.

    وی عنوان داشت: اما این فرد با پشت گرمی به روابط خاص خود، برای دفعه دوم نه تنها به حکم دادگاه هیچ گونه توجهی نکرد بلکه با طرح دعوی با همکاری شرکایش، علیه اینجانب و سایر متولیان، تلاش کردند تا به هر نحو ممکن از تحویل دادن زمین فوق‌الذکر به متولیان اصلی‌اش، خوداری کنند که مطابق مستندات قضایی موجود در اختیار بنده، از این ترفند نیز به نتیجه‌ای نرسیدند و حکمی به نفع وی صادر نگردید.

    محمدعلی محبوبی‌نیک افزود: متاسفانه در طول این مدت، ( ح. و ) در این قطعه زمین ( واقع در محله فرشته تهران، خیابان بوسنی هرزگوین )، با استفاده از سندی جعلی، به ساخت برجی با نام "سرو نقره‌ای" ، مشتمل بر 62 واحد مسکونی در 9 طبقه ، اقدام کردند و در حال حاضر برخی از واحدهای این برج را اجاره داده و برخی را نیز به فروش رسانده‌اند. نامبرده فروش و اجاره واحدهای این برج را از طریق یک بنگاه معاملات ملکی که در جوار برج مذکور قرار دارد، انجام می‌دهد. همچنین آقایان ( ح.ذ )، ( م. و )  و ( م. ط )  به عنوان حافظ، اقدام به تاسیس دفتر فروش در طبقه دوم همین برج کرده‌اند و از این طریق نیز تعدادی از واحدها را اجاره داده و برخی را نیز به فروش رسانده‌اند.

    محبوبی نیک گفت: از آنجایی که مخدوش بودن مالکیت ( ح . و ) به اطلاع شهرداری رسیده است، تا کنون پایان کار و اسناد مالکیت واحدهای این برج صادر نشده است و خریداران در واقع در حال خرید ملک فاقد سند هستند.

    مسئول تولیت موقوفات خاص خانوادگی حاج قاسم تجریشی، در انتهای این گفتگو تاکید کرد: در این خصوص مدارک و مستندات کاملی را در اختیار دارم که به زودی و از طریق ایلنا در اختیار افکار عمومی قرار خواهم داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار