مدیران خودروعصر اعتبار

سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تأمین برق اروپا

عصر ساختمان:در سال ۲۰۱۵ انرژی های تجدید پذیر تولید ۳۲ درصد برق اروپا را بر عهده داشتند. در آمریکا نیز انرژی های موسوم به انرژی سبز (آبی،‌بادی، خورشیدی ... ) از ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۴۴ درصد در سال ۲۰۴۰ خواهد رسید.

سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تأمین برق اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از صدا و سیما، یکی از کارشناسان اقتصادی در این زمینه می گوید: «یکی از موضوعات تعجب آور که پیش بینی ها نشان می دهد این است که گاز به جز در آمریکای شمالی در دوران طلایی خود نیست. به عنوان منبع تولید برق در سطح جهانی انرژی های تجدید پذیر در سال 2027 از گاز پیش می افتند. باید برای جلو افتادن انرژی های تجدید پذیر از زغال سنگ نیز تا سال 2037 صبر کرد.»
    بر اساس این گزارش توسعه گسترده انرژی های تجدید پذیر به ویژه به دلیل کاهش مداوم هزینه فن آوری های بادی (40 درصد تا سال 2040) و خورشیدی (60 درصد تا سال 2040) است.
    اینها منابع ارزان تولید برق در بسیاری از کشورها از سال 2020 و در تقریبا تمام جهان از سال 2030 خواهند بود. همچنین تقاضا برای برق نیز با کاربردهای جدید از جمله خودرو های برقی و نیز توسعه بازار انواع باتری گسترش می یابد.

    بر اساس این گزارش خودروهای برقی 35 درصد فروش خودروهای جدید را در سال 2040 تشکیل می دهند که حدود 41 میلیون خودرو خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی