مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات ضدعفونی تهران از سوی آتش‌نشانی

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد که ضدعفونی اماکن و فضاهای شهری پایتخت از سوی عوامل آتش‌نشانی در روزهای آتی هم ادامه خواهد داشت.

جزئیات ضدعفونی تهران از سوی آتش‌نشانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی درباره ورود آتش‌نشانی تهران به موضوع ضدعفونی اماکن و فضاهای شهری پایتخت گفت: از پنج روز پیش تاکنون بیش از 100 اکیپ از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ماموریت ضدعفونی اماکن و فضای عمومی شهری را در دستورکار خود قرار داده‌اند و براین اساس در اماکن پرتردد و دارای ریسک بیشتر حاضر شده و نسب به ضدعفونی فضاها با محلول‌های ضدعفونی اقدام خواهند کرد.

    وی درباره اینکه تاکنون آتش‌نشانان در چه اماکنی حضور پیدا کرده‌اند، اظهارکرد:‌ اینطور نبوده که عوامل آتش‌نشانی تنها فضاهای متعلق به شهرداری تهران را ضدعفونی کرده باشد، در همین راستا ایستگاه راه‌آهن تهران، بازار تهران، تعدادی از پل‌ها و زیرگذرهای عابر پیاده، تعدادی از پارک‌ها و بوستان‌ها، برخی از میادین میوه و تره‌بار، فرهنگسراها، صندلی‌های پارک‌ها و مبلمان شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و پایانه‌های تاکسیرانی، لوازم بازی، برخی از پارکینگ‌ها و ... را ضدعفونی کرده‌اند.

    ملکی درباره تامین مواد ضدعفونی کننده نیز گفت:‌ این مواد از سوی شهرداری تهران تامین شده و در اختیار آتش نشانی قرار گفته است تاکنون نیز مشکلی در تامین این مواد نداشته‌ایم.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به اینکه عملیات آتش‌نشانان برای ضدعفونی اماکن و فضاهای عمومی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ خاطرنشان کرد:‌ تا هرزمان که ویروس کرونا در کشورمان و تهران سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد اقدامات ما نیز برای مقابله با آن ادامه خواهد داشت.

    وی درباره اینکه آیا آتش نشانی سطح معابر را نیز ضدعفونی خواهد کرد یا خیر؟ خاطرنشان کرد:‌ ضدعفونی معابر از سوی نیروهای مسلح انجام می‌شود، اما در صورت نیاز ما نیز این آمادگی را داریم که وارد عمل شویم، اما تاکنون چیزی برای ضدعفونی معابر از ما خواسته نشده است.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره اینکه خودروهای سنگین و آبپاش آتش‌نشانی نیز در عملیات ضدعفونی به‌کار گرفته خواهند شد یا خیر، ؟ خاطرنشان کرد:‌ تاکنون از خودروهای سنگین استفاده نکرده‌ایم چرا که با توجه به ماموریت از وسایل دیگر که قابل حمل باشد استفاده می‌شود.

    ملکی همچنین درمورد تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانان برای عملیات ضدعفونی شهر تهران نیز گفت: چندین دستگاه مخزن قابل حمل موادضدعفونی‌کننده، چند دستگاه فوگر، لباس‌های مخصوص و ... برای آتش نشانان خریداری شده و در اختیارشان قرار گرفته است.

    وی درباره سلامت آتش‌نشانان نیز به ایسنا گفت:‌آتش نشانانی که در عملیات ضدعفونی حضور دارند، دارای لباس‌های مخصوص، دستکش و ماسک هستند و وضعیت سلامتیشان نیز رصد می‌شود، آتش‌نشانانی که در ایستگاه‌ها حضور دارند نیز از موادضدعفونی کننده استفاده کرده و خوشبختانه تاکنون گزارشی از ابتلا نداشته‌ایم.

    ملکی همچنین درباره اینکه آیا می‌توان از آتش‌نشانی برای ضدعفونی اماکن خصوصی نیز دعوت کرد، گفت: فعلا مراکز عمومی و فضاهای شهری در اولویت قرار دارد و چنین امکانی از سوی آتش‌نشانی وجود ندارد که برای ضدعفونی ساختمان‌های شخصی یا فضاهای عمومی وارد عمل شوند.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مورد زمان فعالیت تیم‌های ضدعفونی در تهران نیز خاطرنشان کرد:‌ این تیم‌ها به شکل 24 ساعته فعالیت می‌کنند اما با توجه به اینکه خلوتی معابر بسیار مهم است، فضاهایی مانند بازار تهران و ... در هنگام بامداد و نیمه شب ضدعفونی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار