مدیران خودروعصر اعتبار

رضایی کوچی:

دست آشکار مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن

عصر ساختمان-رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی، قیمت مسکن توسط برخی مشاوران املاک تعیین می شود و این میان املاکی ها با هماهنگی با تولیدکنندگان مسکن، قیمت ها را بالا و پایین می برند.

دست آشکار مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 24 درصدی قیمت مسکن طی دو ماه اخیر، گفت: در شرایط کنونی افزایش قیمت مسکن هیچ منطق اقتصادی و کارشناسی ندارد و می توان گفت که نقش دلالان و واسطه ها در افزایش قیمت ها کاملا مشهود است.

    قیمت مسکن توسط مشاوران املاک تعیین می شود

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد در شرایط کنونی، قیمت مسکن توسط برخی مشاوران املاک تعیین می شود و این میان املاکی ها با هماهنگی با تولیدکنندگان مسکن، قیمت ها را بالا و پایین می برند، بنابر این وزارت راه و شهرسازی، اتحادیه مشاوران املاک و دستگاه های نظارتی باید نسبت به ساماندهی این بخش اقدام کنند.

    رضایی کوچی افزود: در وضعیت فعلی به دلیل پایین بودن میزان تولید مسکن، خریداران قدرت انتخاب گسترده ای برای خرید مسکن ندارند، در اینجا برخی مشاوران املاک با مدیریت وضعیت، مالکان را به بالا بردن قیمت ها ترغیب می کنند.

    بازار مسکن تحت تأثیر عرضه و تقاضا است

    وی گفت: البته بازار مسکن تحت تأثیر عرضه و تقاضا نیز است، در شرایط کنونی تقاضا برای خرید مسکن همچنان بالا است و به دلیل کمبود عرضه، قیمت ها مدام دستخوش تغییر می شود، حال در این میان نیز دلالان وضعیت بازار را دچار تلاطم می کنند.

    بهترین راه کار برای بی اثر کردن فعالیت دلالان و سودجویان، افزایش تولید مسکن است

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بهترین راه کار برای بی اثر کردن فعالیت دلالان و سودجویان، افزایش تولید مسکن است، قطعا اگر عرضه و تقاضا متعادل شود، دلالان نمی توانند در افزایش قیمت ها اثرگذار باشند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: متأسفانه تاکنون اقدام قابل قبولی در عرصه تولید مسکن صورت نگرفته، از این رو ضروری است که دولت خارج از برنامه ریزی بر روی کاغذ؛ به صورت عملیاتی اقدام به تولید مسکن کند تا بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار