مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران خبر داد:

پایان عملیات ایمن سازی ساختمانهای مجاور محل انفجار کوهسار

عصر ساختمان:رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: عملیات ایمن سازی و تخلیه ساختمان های مجاور در محل حادثه انفجار لوله گاز منطقه کوهسار انجام شده است.

پایان عملیات ایمن سازی ساختمانهای مجاور محل انفجار کوهسار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری مهر،احمد صادقی  در رابطه با حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران-کوهسار- گفت: شکستن لوله گاز در محدوده بلوار کوهسار ابتدای خروجی شهران در ساعت ٤:٣۰ دقیقه بامداد انفجار مهیبی را رقم زد. در ساعت ٤:٣٥ دقیقه این حادثه به آتش نشانی اطلاع داده شد و دو دقیقه بعد یعنی ٤:٣٧ دقیقه اولین اکیپ امداد و اطفاء حریق در محل حادثه حضور یافت.

    وی با بیان اینکه خوشبختانه با سرعت عمل نیروهای امداد رسان بلافاصله عملیات ایمن سازی و تخلیه ساختمان های مجاور انجام شد و حدود ٢۰۰ نفر از ساکنان از محدوده خطر به محل امن منتقل شدند، افزود: در این حادثه هیچ یک از شهروندان و ساکنان محل آسیب جانی ندیدند و خسارت مالی نیز محدود به ایجاد حریق در نمای یک ساختمان اداری خالی از سکنه و شکستن شیشه های دو ساختمان و همچنین آتش گرفتن یک خودرو پارک شده بوده است.

    رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است، ادامه داد: این در حالی است که برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی درخصوص اینکه حفاری مترو باعث ترکیدگی لوله گاز شده که قویا تکذیب می شود. بنابراعلام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عملیات عمرانی حفاری مترو در این منطقه دو ماه پیش پایان یافته و همه اصول ایمنی و عملیات تثبیت و تحکیم در همان زمان انجام شده، چراکه محل ترکیدگی لوله گاز با تونل مترو تا عمق ٢٥ متر فاصله دارد.

    وی با تاکید بر اینکه همزمان با حادثه انفجار لوله گاز، آب، برق و شبکه مخابراتی منطقه قطع شد که البته میزان آسیب دیدگی به این انشعابات متفاوت بوده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آب ٧٥ درصد منطقه وصل شده و تا ساعاتی دیگر امکان استفاده از آب شرب برای کل منطقه فراهم می شود. وصل انشعاب برق نیز تا ساعاتی دیگر انجام می گیرد. خطوط موبایل بنابراعلام مسئولان ذیربط تا ساعات پایانی شب برقرار می شود. البته وصل خطوط تلفن ثابت به دلیل عملیات اجرایی زمان بر است.

    صادقی با بیان اینکه بنابر اعلام شهردار منطقه ٥ دسترسی ترافیکی از طریق شبکه های جایگزین امکان پذیر شده است، یادآور شد: پیش بینی می شود با اتمام عملیات عمرانی و اصلاح مسیر، روز یکشنبه ترافیک و عبور و مرور به حالت عادی برمی گردد.

    رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه تمامی اخبار درخصوص علت بروز حادثه درحد گمانه زنی است، گفت: کارشناسان سازمان آتش نشانی با پایان یافتن عملیات امداد و نجات در حال بررسی علت وقوع حادثه انفجار لوله گاز هستند. ضمنا درخصوص شایعات مطرح شده درباره فوت دو کارگر مترو به دلیل ماندن زیرآوار بنابراعلام سخنگوی اورژانس تهران و سازمان آتش نشانی تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است، اما بررسی و جستجوها درباره احتمالات مطرح شده ادامه دارد.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار