مدیران خودروعصر اعتبار

آتش سوزی در یک مجتمع آپارتمانی در قم

۵ نفر کشته و ۶۶ تن مصدوم شدند

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان اورژانس کشور از کشته شدن پنج و مصدوم شدن ۶۶ تن در پی وقوع حریق در مجتمع مسکونی در قم خبر داد. حادثه در حادثه انسجام، خیابان محرابی رخ داده. ١۰ نفر از مصدومان به مرکز درمانی بهشتی، ١٣نفر به مرکز درمانی ولیعصر و ١۰ نفر به مرکز درمانی گلپایگانی منتقل شدند. ۲۴ نفر دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

آتش سوزی در یک مجتمع آپارتمانی در قم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از انتخاب، سید محسن چاووشی عنوان کرد: آتش سوزی مجتمع مسکونی سحر واقع در خیابان انسجام قم، 4 فوتی و 39 مصدوم شدند که مصدومان با 20 دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

    مسئول آموزش و پژوهش اوژانس 115 قم افزود: همچنین در این حادثه 28 نفر با مصدومیت سطحی و مسمومیت در محل حادثه توسط استقرار اتوبوس آمبولانس درمان سرپایی شدند و بهبود یافتند.

    حمید کریمی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم نیز درباره این حادثه بیان کرد: راس ساعت سه بامداد خبر آتش سوزی در مجتمع مسکونی 300 واحدی سحر واقع در خیابان محرابی انسجام به مرکز فرماندهی اعلام شد که بلافاصله خودرو‌های عملیاتی به محل اعزام شدند.

    وی اظهار کرد: 12 خودروی سنگین آتش نشانی و سه خودروی نردبان و دو خودروی آب‌ده و دو خودروی نجات به همراه واحد‌های پشتیبانی از حوزه خدمات شهری و عوامل اورژانس و انتظامی نیز به محل اعزام شد.

    کریمی عنوان کرد: متاسفانه طبقات منفی و پارکینگ مجتمع درگیر حریق شده و تیم‌های عملیاتی از 4 قسمت ورود پیدا کرده و حریق را اطفا کردند و حادثه کنترل شد، اما به علت انتشار دود در طبقات فوقانی تعداد بسیار زیادی از ساکنین محبوس شده بودند که با تلاش همکاران از طریق نردبان‌های بلند مرتبه بیش از 100 نفر رهاسازی شد.

    وی خاطرنشان کرد:مصدومان توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند و تعدادی نیز در محل مداوا شدند، در حال حاضر نیز حریق به طور کامل اطفا شده و عوامل آتش نشانی مشغول لکه گیری هستند.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: عوامل آتش نشانی و اورژانس هم‌اکنون در حال بررسی واحد‌های مسکونی در جهت احصای آمار نهایی از تلفات و مصدومان احتمالی هستند.

    افزایش شمار فوتی‌ها به 5 نفر

    سخنگوی سازمان اورژانس کشور از کشته شدن پنج و مصدوم شدن 66 تن در پی وقوع حریق در مجتمع مسکونی در قم خبر داد.

    مجتبی خالدی اظهار کرد: ساعت ۰٣:١١ دقیقه بامداد امروز وقوع حریق در چند بلوک آپارتمانی به اورژانس کشور اعلام شد که بلافاصله ١٢ آمبولانس به محل حادثه واقع در انسجام، خیابان محرابی اعزام شدند.

    وی با بیان اینکه اولین آمبولانس در مدت زمان پنج دقیقه به محل رسید ادامه داد: در محل مشاهده شد که در چند بلوک آپارتمانی حریق رخ داده است بنابراین نیرو های امدادی بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند و ضمن بررسی علایم حیاتی و وضعیت جسمانی مصدومان این حادثه تاکنون 38 نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.

    به گفته وی، ١۰نفر از مصدومان به مرکز درمانی بهشتی، ١٣نفر به مرکز درمانی ولیعصر و ١۰نفر به مرکز درمانی گلپایگانی منتقل شدند.

    سخنگوی سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه تعداد 24 نفر دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شدند گفت: هماهنگی های لازم برای انتقال دو تن از مصدومان به تهران نیز انجام شده است. همچنین متاسفانه تاکنون پنج نفر نیز بر اثر وقوع این حریق جان خود را از دست داده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار