مدیران خودروعصر اعتبار

علوی:

بهره‌برداری از فاز یک پروژه آزادراه تهران-شمال؛ برای هر کیلومتر آزادراه حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه شد

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش ها، ساخت هر کیلومتر آزادراه تهران- شمال حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه به دنبال داشته، این در حالی است که ساخت هر کیلومتر آزادراه حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

بهره‌برداری از فاز یک پروژه آزادراه تهران-شمال؛ برای هر کیلومتر آزادراه حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بهره برداری رسمی از فاز یک آزادراه تهران-شمال، گفت: با افتتاح فاز یک این آزادراه مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کاهش خواهد یافت و این یک مزیت بسیار برجسته و قابل قبول برای حمل و نقل جاده ای است.

    آزادراه تهران - شمال استفاده از آزادراه تهران-شمال برای مسافرت موجب کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده ای و ارتقا سطح زیست محیطی منطقه خواهد شد، به طوری که بر اساس گفته رئیس جمهور با استفاده از این آزادراه، سالانه حدود 80 میلیون لیتر سوخت صرف جویی می شود
    نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر استفاده از آزادراه تهران-شمال برای مسافرت موجب کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده ای و ارتقا سطح زیست محیطی منطقه خواهد شد، به طوری که بر اساس گفته رئیس جمهور با استفاده از این آزادراه، سالانه حدود 80 میلیون لیتر سوخت صرف جویی می شود.

    امکانات رفاهی برای آزادراه تهران-شمال تأمین شود

    وی تصریح کرد: یکی از الزامات کنونی برای بردن آزادراه تهران-شمال به زیر بار ترافیک، ایجاد امکانات رفاهی مانند پمپ بنزین، سرویس بهداشتی و غذاخواری است که در این رابطه اقداماتی صورت گرفته اما قطعا باید برنامه ریزی و تلاش های بیشتری صورت گیرد.

    هزینه بالای ساخت آزادراه تهران-شمال؛ هر کیلومتر آزادراه 50 میلیارد هزینه داشته است

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته روند اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال نقایصی نیز داشت، یکی از مشکلات این پروژه هزینه بسیار بالای آن بود، بر اساس گزارش ها، ساخت هر کیلومتر آزادراه مذکور حدود 50 میلیارد تومان هزینه به دنبال داشته، این در حالی است که ساخت هر کیلومتر آزادراه حدود 10 میلیارد تومان هزینه دارد.

    پروژه آزادراه تهران-شمال سالانه بیشتر از 8 دهم تا یک درصد پیشرفت نداشته است

    علوی گفت: یکی دیگر از نقایص پروژه آزادراه تهران-شمال، روند کند و آهسته اجرای آن بوده است به طوری که طبق آمارها، این پروژه سالانه بیشتر از 8 دهم تا یک درصد پیشرفت نداشته است که این مسئله موجب معطل ماندن سرمایه ها و صرف هزینه های بسیار شده است.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان باید تمام تمرکز خود را برای اجرای کم هزینه و با سرعت فاز دو و سه پروژه آزادراه تهران-شمال بگذارند تا در آینده ای نزدیک این پروژه به صورت کامل مورد بهره برداری قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار