مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تبریز دستور آغاز عملیات اجرایی مرمت بزرگ‌ترین بازار مسقف جهان را صادر کرد

عصر ساختمان:شهردار تبریز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی دستور آغاز عملیات اجرایی مرمت و بهسازی بازار تبریز را خطاب به شهردار منطقه ۸ صادر کرد.

شهردار تبریز دستور آغاز عملیات اجرایی مرمت بزرگ‌ترین بازار مسقف جهان را صادر کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از قدس آنلاین از تبریز, شهردار تبریز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خطاب به شهردار منطقه 8 دستور آغاز عملیات اجرایی مرمت و بهسازی بازار تبریز زیر نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان را صادر کرد.

    صادق نجفی که به همراه دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در محل اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی حضور یافته بود در راستای اجرای تفاهم‌نامه مشترک همکاری میراث فرهنگی استان و شهرداری تبریز، دستور داد تا عملیات ساماندهی بازار تاریخی تبریز اعم از مرمت، بهسازی، کفسازی، ساماندهی تاسیسات و ... به منظور آمادگی هر چه بیشتر بازار تبریز برای سال 2018 آغاز گردد.

    در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ابراز امیدواری کرد تا همکاری‌های مشترک برای حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی در بین دستگاه‌ها بیشتر شود و در سایه این همکاری تبریز روز به روز بیشتر آماده استقبال شایسته از سال 2018 شود.

    بازار سنتی تبریز یکی از نمونه های منحصر به فرد از لحاظ معماری بوده و بزرگ‌ترین بازار مسقف جهان است. بازار تبریز خاطرات ناگفته فراوانی در دل خود دارد و کوچه پس کوچه‌های پیچ در پیچ آن، آشنای هر کودک و پیر تبریزی است.

    مجموعه بازار تبریز که قدمت آن به قرن چهارم هجری ـ قمری می‌رسد، به عنوان یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین بازارهای به هم پیوسته، گواهی زنده بر اصالت تجارت و معماری در مشرق زمین است.

    سبک معماری،آرایش مغازه‌ها، تیمچه‌ها، کاروانسراها، دالان‌ها، راسته‌ها، انواع مشاغل و وجود تعدادی مدرسه و مسجد که پیشینه تاریخی دارند،

    بازار تبریز را نمونه عالی یک محیط تجاری و معماری اسلامی و شرقی کرده است.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو