مدیران خودروعصر اعتبار

کیان‌پور مطرح کرد:

نوسازی بافت فرسوده نسخه مناسبی برای تامین مسکن پایتخت نشینان

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی اولویت اصلی برای تأمین مسکن پایتخت‌نشینان، تولید مسکن برای شهرهای اقماری و مناطق حومه ای است، وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به مسکن سازی انبوه در این مناطق اقدام کند.

نوسازی بافت فرسوده نسخه مناسبی برای تامین مسکن پایتخت نشینان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن در تهران، گفت: به نظر من در شرایط کنونی، شهر تهران گنجایش ساخت مسکن جدید را ندارد، زیرا پایتخت از نظر جمعیتی اشباع شده است.

    اولویت اصلی برای تأمین مسکن پایتخت‌نشینان، تولید مسکن در شهرهای اقماری است

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی اولویت اصلی برای تأمین مسکن پایتخت‌نشینان، تولید مسکن برای شهرهای اقماری و مناطق حومه ای است، وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به مسکن سازی انبوه در این مناطق اقدام کند.

    دولت باید نسبت توزیع کارشناسی مسکن در استان تهران اقدام کند

    وی گفت: به نظر من تولید مسکن در کلانشهرها مانند پایتخت تا حدودی می تواند مشکل کمبود مسکن را جبران کند، اما از طرفی موجب افزایش مهاجرت پذیری می شود، بنابر این دولت و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت توزیع کارشناسی مسکن در استان تهران اقدام کند.

    وی گفت: دولت می تواند به جای انبوه سازی در شهری مانند تهران نسبت به اجرای کامل طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده اقدام کند، این اقدام نه تنها موجب مقاوم سازی مناطق مسکونی می شود، بلکه با تخریب و نوسازی یک خانه فرسوده، یک آپارتمان با طبقات بیشتر ساخته می شود.

    نوسازی بافت فرسوده باید به صورت محله ای صورت گیرد

    کیان‌پور ادامه داد: البته به نظر من نوسازی بافت فرسوده نباید به صورت آپارتمانی صورت گیرد، بلکه باید یک محله اصلاح و نوسازی شود که در این فرآیند باید تمام ابعاد یک محله از جمله کوچه، خیابان، پارک و پارکینگ تأمین و رعایت شود./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار