مدیران خودروعصر اعتبار

بودجه شهرداری تهران غیرواقعی است

عصر ساختمان- بودجه ای که برای سال آینده پیش بینی شده در حوزه منابع به نظر می رسد قدری آرمانی و بالاتر از سطح واقعی دیده شده است.

بودجه شهرداری تهران غیرواقعی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، شخصا مخالف کلیات لایحه بودجه تقدیمی از سوی شهرداری تهران بودم و معتقدم این میزان پیش بینی درآمد محقق نخواهد شد. شاید لازم است بودجه شهر در سال آینده واقعی تر دیده شود. به این خاطر همان میزانی که در منابع بودجه را غیرواقعی پیش بینی کنید احتمالا در مصارف هم مجبور می شوید هزینه هایی را انجام دهید که این هزینه ها منبعی ندارد و عملا با این کار بر دیون شهرداری اضافه خواهیم کرد.

    شاید ما مجبور شویم در شرایطی که شهرداری چند ده هزار میلیارد تومان بدهی دارد ما عملا بر دیون شهرداری اضافه کنیم و در عمل هم شاید برای پرداخت این دیون ما به ازایی وجود نداشته باشد و شاید مجبور شویم با ایجاد تعهد، پروژه ها یا رویدادهایی را در سطح شهر تهران به اجرا بگذاریم.

    تصور می کنم لازم است همکاران شورای شهر در بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن شورای شهر مسایل را بیشتر مورد مداقه قرار دهند، به همین خاطر توصیه می کنم سقف درآمدی پیش بینی شده در لایحه بودجه را کاهش داده یا دست کم، اندازه سقف درآمدی را به میزان لایحه پیشنهادی شهرداری کاهش دهند و 1100 میلیاردی که دوستان کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد افزایش درآمد داشتند را نپذیرند.

    معتقدم هر چه سقف درآمدی تعیین شده در لایحه شهرداری در مصوبه شورای شهر کمتر بشود اتفاق بدی نخواهد افتاد و شاید بخواهیم واقعی تر به بودجه نگاه و پیش بینی کنیم و این واقع بینی ما را به سمت بودجه عملیاتی به صورت بهتری رهنمون کند.

    این نگرانی هم وجود دارد که با وجود افزایش تورم پیش بینی شده در سال آینده، افزایش بودجه توان خرید کمتری داشته باشد ولی مدیریت شهری تلاش می کند میزان خدمات کاهش پیدا نکند و شاهد کاهش کیفیت خدمات هم نباشیم. لذا تلاش می کنیم رضایتمندی مردم را همچنان بالا داشته باشیم. هر چند بیم آن می رود افزایش بهای خدمات و هزینه های جاری نگرانی هایی را به وجود بیاورد ولی تلاش خواهیم کرد مدیریت شهری خدمات با کیفتی به شهروندان ارائه کند.

    ضمن این که فکر می کنم ما باز هم اگر بودجه را در حوزه درآمدی به صورت واقعی تر پیش بینی کنیم، این پیش بینی می تواند به بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان بیشتر کمک کند.

    نویسنده: حجت نظری- عضو شورای شهر تهران
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو