مدیران خودروعصر اعتبار

وجود ۱۰ سامانه الکترونیکی پاسخگویی به مردم در وزارت راه و شهرسازی

عصر ساختمان- مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی از وجود ۱۰ سامانه الکترونیکی پاسخگویی به مردم خبر داد و گفت: سامانه «شهراه» با ۵۶۹ وظیفه وزارتی ایجاد شده است.

وجود ۱۰ سامانه الکترونیکی پاسخگویی به مردم در وزارت راه و شهرسازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر ، علی بخش رستمی در جلسه شورای حمل و نقل استان قم در سخنانی اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر شبکه حمل و نقل جاده‌ای، موجب افزایش چشمگیر درآمدهای استانی می‌شود.

    وی در ادامه به نقش مهم ادارات کل استانی و شرایط دشوار وظایف آن‌ها اشاره کرد و گفت: عملکرد ضعیف نداریم اما ضعف در انعکاس عملکرد و آیینه داری اقدامات وجود دارد.

    مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی با استناد به مطالبی از دکتر آخوندی مقام عالی وزارت گفت: حفظ حقوق شهروندی و پاسخگویی به مردم وفق روایات، قوانین اساسی و قوانین موضوعه است که اقدام به انجام آن تبعات مبارکی را رقم خواهد زد.

    وی از وجود 10 سامانه الکترونیکی پاسخگویی به مردم در سطح وزارتخانه خبر داد و گفت: مقام عالی وزارت از سال 92 در راستای حفظ حقوق شهروندی، سامانه شهراه را با 569 وظیفه وزارتی راه اندازی کردند که سطح دسترسی آن به صورت آنلاین از کارشناسی تا وزیر است.

    وی از عوامل اصلی در کشورهای برتر در ایجاد سلامت نظام اداری را حفظ حقوق شهروندی دانست و عنوان کرد: سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و نظام اداری و پرهیز از ارتباط مستقیم آیتمی مهم در این راستا است.

    ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان

    حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز در این جلسه گفت: با آنکه بیشترین حجم فعالیت‌های عمرانی در استان‌ها به ادارات کل راه و شهرسازی تعلق دارد اما تخصیص اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای متناسب با فعالیت آن‌ها نیست.

    وی در ادامه به وضعیت نامناسب درآمدی کارکنان راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: باید ساز و کاری مناسب برای ارتقاء سطح درآمد و بهبود وضع معیشتی کارکنان فعال‌ترین دستگاه اداری استان اندیشیده و عملیاتی شود.

    صبوری در خصوص ارائه گزارش عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی نیز اظهار داشت: مصداقی نمودن دستورالعمل‌ها جهت عملیاتی شدن فرمت‌های ارسالی با تغییر ساختارها امکان پذیر است که این مهم در حوزه اختیارات استانی نیست.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از دیگر آیتم‌های مهم در ارائه گزارش عملکرد را ایجاد و به روز رسانی سامانه‌های الکترونیکی دانست و تصریح کرد: با کاهش اعتبارات در این بخش مواجه هستیم که امیدواریم ساز و کاری مناسب از طریق وزارت متبوع اندیشیده شود.

    وی به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان اشاره کرد و گفت: باید دوره‌های آموزش منطقه‌ای و ملی برای ارتقاء سطح دانش فنی همکاران پیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

    قم مرکز ثقل ناوگان ریلی کشور است

    مدیرکل راه آهن استان قم نیز طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت: از سال 91 تاکنون با احداث ایستگاه‌های راه آهن و نصب خطوط ریلی و دیگر اقدامات عمرانی بالغ بر 246 میلیارد تومان پروژه به اجرا درآمده است.

    فرشاد زادخور، گذرگاه ریلی استان قم را مرکز ثقل ناوگان ریلی کشور دانست و گفت: روزانه معادل 800 تریلی بار و 1600 دستگاه اتوبوس حمل کالا و جابجایی مسافر توسط ناوگان ریلی قم صورت می‌پذیرد.

    کاهش تلفات جاده‌ای قم طی سال 94

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های قم نیز گفت: 19 دوربین نظارتی و 30 دوربین کنترل سرعت و 70 دستگاه تردد شمار در محورهای جاده‌ای استان فعال است.

    ابوالفضل جمالی به کاهش تلفات جاده‌ای استان قم طی سال 94 اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین وظیفه اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها تأمین ایمنی جاده‌ای استان است که خوشبختانه این مهم با نصب انواع دوربین‌ها و تردد شمارهای ترافیکی و دیگر اقدامات ایمن سازی در حال انجام است.

    پرداخت وام 30 میلیون تومانی واحدهای مسکن مهر باقی مانده در قم

    مدیرعامل امور شعب بانک مسکن استان قم نیز در این جلسه گفت: در سال جاری شاهد سیاست انبساطی تسهیلات وام مسکن از 50 تا 90 میلیون تومان در قم خواهیم بود.

    محمدرسول خاکساری به تکمیل تعهدات بانک مسکن در اعطای تسهیلات وام مسکن مهر استان قم اشاره کرد و گفت: انشاءالله تا پایان سال 95 وام 30 میلیون تومانی واحدهای مسکن مهر باقی مانده در قم پرداخت خواهد شد.

    اجرای طرح سامانه هشدار سیل در قم برای نخستین بار در کشور

    یحیی زارع مدیرکل هواشناسی استان قم نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی استان به اجرای طرح سامانه هشدار سیل در قم اشاره کرد و گفت: طرح اجرای این سامانه مهم در قم برای نخستین بار است که در کشور عملیاتی می‌شود و جهت اجرای آن 30 میلیارد ریال تاکنون دریافت نموده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو