مدیران خودروعصر اعتبار

پیش‌بینی قیمت مسکن در نیمه دوم اسفند;

کرونا به سمت بازار مسکن می‌رود؟

عصر ساختمان- کرونا به عنوان بیماری واگیردار، امروز یکی از مهمترین معضلات دولت‌ها در سراسر کشور است.

کرونا به سمت بازار مسکن می‌رود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، بازار مسکن در ایران در طول ماه پیش، یک تکان بزرگ قیمتی را پشت سر گذاشت و آن افزایش قیمت نهاده‌های اصلی ساختمان سازی بود. این افزایش، به شکل مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت مسکن تاثیر گذاشت.

     امروز همچنان که برخی با ایجاد جو روانی از تاثیر کرونا بر قیمت مسکن سخن می‌گویند، کارشناسان خبره مسکن ثبات نسبی مسکن را برای باقی مانده ماه 98  پیش بینی می‌کنند و معتقدند افزایش قیمتی در مسکن به دلیل کرونا رخ نخواهد داد و مردم در مقابل جو روانی بنگاه‌دارها هوشیار باشند و وارد بازی این افراد نشوند. برخی از کارشناسان نیزمعتقدند متقاضیان خرید مسکن، خرید خود را به فروردین موکول کنند.

    سید محمود فاطمی عقدا، استاد دانشگاه خارزمی در پاسخ به این پرسش که آیا بیماری کرونا بر قیمت مسکن تاثیر گذار است، گفت: کرونا بر قیمت مسکن تاثیر گذار نیست و نخواهد بود. با همتی که دولت در ارتباط با مقابله و پیشگیری با کرونا در پیش گرفته و تلاشی مردم در حفظ سلامتی خود دارند، به زودی این بیماری مهار می‌شود.

    رئیس اسبق مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با افزایش قیمت مسکن در اسفند گفت: ما شاهد افزایش قیمت زیادی در طلا و  ارز  از اوایل زمستان بودیم. همچنین افزایش در قیمت مصالح ساختمانی و یا خدمات داشتیم که افزایش قیمت در مسکن را در پی داشت. این افزایش در نیمه دوم اسفند با توجه به آنکه شاهد افزایش قیمت مسکن بودیم،  به نظر نمی‌رسد افزایش بیشتری داشته باشد.

    خبرنگار: سینا کرمی

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی