مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه امروز اتفاق افتاد؛

تصویب کلیات بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران

عصر ساختمان- اعضای شورای شهر با ۱۰ رأی موافق کلیات بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به تصویب رساندند.

تصویب کلیات بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران برای سال 99 پایتخت در دستور کار دویستمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

    حسن رسولی خزانه دار شورای شهر تهران در ابتدای بررسی این دستور گفت: بودجه سال 98 ما 18 هزار و 820 میلیارد تومان است و قرار شد شهردار تهران لایحه متمم بودجه را ارائه کند.

    خزانه دار شورای شهر تهران‌ افزود: برای سال مالی 99 رقم بودجه بالغ بر 31 هزار و 332 میلیارد تومان است و این لایحه نسبت به متمم سال 98، 25 درصد افزایش دارد.

    رسولی ادامه داد: شورای شهر در ماه‌های اخیر وقت زیادی گذاشت تا برای سال 99 و 1400 تعدادی از پروژه‌های اولویت پذیر را به انجام‌ برسانیم و برای این هدف رقمی بالغ بر 10 هزار و 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بتوان بر اساس آن ‌104 پروژه محله را اجرا کرد و تأکید من در این بخش این است که یک چهارم بودجه سال 99 به احداث پروژه محله محور و تحقق پذیر اختصاص پیدا کرده است.

    او بیان کرد: 50 درصد بودجه سال 99 صرف پروژه‌های عمرانی و تنها 24 درصد بودجه صرف هزینه‌ها خواهد شد که همین موضوع یک تحول است.

    خزانه دار شورای شهر تهران ادامه داد: تنها 24 درصد بودجه مصرف هزینه‌ای دارد و 15 درصد نیز صرف پرداخت دیون می‌شود.

    رسولی ادامه داد: شاخص عملکرد یکی از شاخص‌های پایه پیش بینی بودجه است و شاخص‌های دیگری نیز دارای اهمیت است و کار مهمی از سوی شهردار و شورای شهر انجام شد و رقم و سهم بزرگی از مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنیم.

    او تشریح کرد: بر اساس آمار مرکز ملی آمار تورم نقطه به نقطه دی ماه سال 98 در مقایسه سال 99، 37 درصد است و اگر امسال 33 هزار و 400 میلیارد بودجه تصویب شود با این تورم 37 درصدی بودجه به مانند برفی است و در مقابل آن تورم 37 درصدی که از بین می‌رود.

    در ادامه حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با تصویب کلیات بودجه گفت: تشکر می‌کنم از همکاران خودم در شورای شهر و شهرداری تهران که لایحه بودجه را تهیه کردند، اما می‌خواهم در این بخش به منابع بپردازم.

    حجت نظری ادمه داد: بودجه سال 99 شهرداری تهران محاسنی دارد، اما واقعیت این است زمانی که درآمد افزایش پیدا می‌کند برای شهرداری تهران تعهداتی ایجاد می‌شود و در حال حاضر نیز نامه نگاری‌هایی در حال انجام است که با بند‌هایی از بودجه سال 99 مخالفت شده است.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: باید روی امکان تحقق بودجه در سال 99 واقع بینانه‌تر عمل شود.

    حامد مظاهریان معاون منابع انسانی و امور توسعه شورای شهر تهران در دفاع از بودجه سال 99 شهرداری تهران گفت: بحثی که امروز مطرح است پیشنهاد کمیسیون برای افزایش هزار و 300 میلیارد تومانی بودجه در سال آینده است و پرسش این است که آیا این بودجه محقق می‌شود یا خیر؟ ما مکانیسم‌هایی را برای تحقق این بودجه در نظر داریم و اگر درصدی از این بودجه محقق نشود، راهکار مشخصی پیش بینی شده است.

    پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران، کلیات بودجه سال 99 شهرداری تهران در صحن شورا به رأی گذاشته شد و با 10 رأی موافق کلیات بودجه به تصویب رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی