مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

شبکه بزرگراه‌های کشور ۷۲۳ کیلومتر افزایش یافت

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۲۳ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور افزوده شده است.

شبکه بزرگراه‌های کشور ۷۲۳ کیلومتر افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که برای بازدید، افتتاح و آغاز چندین طرح عمرانی به استان خوزستان سفر کرده است، در آیین افتتاح 6 طرح حوزه راهداری این استان که در محور اهواز-شادگان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه داریم تا راه‌ها را با کیفیت حداکثری و ایمن بسازیم و از آن‌ها نگهداری کنیم.

    وی، با اشاره به وجود 220 هزار کیلومتر راه در کشور، حجم راه‌های موجود در کشور را، قابل‌ملاحظه خواند و افزود: در تلاش هستیم تا حجم راه‌های موجود را افزایش دهیم. به این منظور، از ابتدای سال جاری تاکنون 723 کیلومتر بزرگراه به بزرگراه‌های کشور اضافه شد که بخش اعظمی از این اقدامات مربوط به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز بوده است.

    اسلامی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش راه روستایی، خاطرنشان کرد: امسال حدود یک‌هزار کیلومتر راه روستایی، آسفالت شده و یک‌هزار کیلومتر راه دیگر نیز در حال احداث هستند و باید گفت، نهضت ساخت و توسعه راه‌ها، نهضتی زنده و فعال است که همچنان ادامه خواهد داشت.

    وزیر راه و شهرسازی، از نصب دو هزار دوربین ثبت تخلفات در کشور توسط وزارت راه و شهرسازی، خبر داد و افزود: بر اساس برنامه، باید 100 دوربین در خوزستان نصب شود.

    اسلامی تصریح کرد: بهسازی، نوسازی و گسترش ظرفیت عبور و مرور امن و ایمنی، مسئله‌ای است که به دنبال اجرایی‌کردن آن هستیم تا از این طریق، رضایت مردم را به دست بیاوریم.

    وی با تأکید بر افزایش بهره‌وری در حمل‌و‌نقلی زمینی و ریلی، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت ریل در خوزستان استفاده کنیم. باند دوم اهواز- خرمشهر نیز در خوزستان احداث خواهد شد و باید بتوانیم آن را هرچه سریع‌تر در خوزستان اجرایی کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به این‌که، سازمان بنادر، توسعه بنادر کوچک و تخصصی کردن بنادر را در دستور کار دارد و باید این موضوع را دنبال و پیگیری کنیم، گفت: با توجه به نزدیکی به تعطیلات عید نوروز و افزایش حجم سفرها، باید اقداماتی در راستای کاهش حوادث در شبکه حمل و نقل، اجرایی شوند تا شاهد کمترین تلفات و تصادفات باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو